Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Tesla ogłosiła wielką kampanię naprawczą. Problemy dotyczą 135 tys. aut

Tesla ogłosiła wielką kampanię naprawczą. Problemy dotyczą 135 tys. aut

REUTERS/Jason Reed/File photo/FORUM

Wadliwe ekrany dotykowe sprawiły, że sprawdzenia i ewentualnej naprawy wymaga 135 tys. pojazdów wyprodukowanych przez Teslę. Kampania naprawcza ruszy 30 marca 2021 r. – informuje „The Wall Street Journal”.

Możliwą awarię ekranu dotykowego w autach produkowanych przez Teslę wykryła Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) działająca w Stanach Zjednoczonych, która poinformowała, że do awarii może dojść w sytuacji, gdy w zintegrowanym układzie wykorzystane zostanie 8 GB pamięci.

Oprócz ekranu dotykowego, może przestać działać także tylna kamera, kierunkowskazy, a w skrajnym przypadku także funkcja autopilota. W opinii ekspertów NHTSA, usterkę można usunąć jedynie poprzez wymianę całego układu.

Choć Tesla nie zgadza się, że wykryty problem to wada produkcyjna, 30 marca 2021 r. uruchomi kampanię naprawczą, podczas której auta zostaną sprawdzone, a ewentualne usterki naprawione za darmo.

Problem dotyczy tesli model s, wyprodukowanych pomiędzy 2012 a 2018 r. oraz tesli model x, wyprodukowanych w latach 2016-2018, które posiadają zintegrowany układ Nvidia Tegra 3 oraz kość pamięci eMMC NAND flash o wspomnianej już pojemności 8 GB. To łącznie 135 tys. pojazdów.

Największa do tej pory kampania naprawcza Tesli miała miejsce wiosną 2018 r. Wówczas problem nadmiernie korodujących śrub w układzie wspomagania kierownicy wykryto w 123 tys. egzemplarzach modelu s.

Marki Tematy
Komentarze
Tesla ogłosiła wielką kampanię naprawczą. Problemy dotyczą 135 tys. aut
Marcin Kaźmierczak
Podziel się