Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

SUV-y tracą na wartości najmniej. Ranking modeli

SUV-y tracą na wartości najmniej. Ranking modeli

Od 43 do 48 proc. wartości tracą w ciągu pięciu lat najpopularniejsze modele aut rejestrowane w Polsce – wynika z raportu Info-Ekspert opublikowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Nominalnie to od 28 do nawet 55 tys. zł.

W swojej analizie firma Info-Ekspert sprawdziła wartość rezydualną najpopularniejszych modeli rejestrowanych w Polsce po pięciu latach użytkowania i średnim rocznym przebiegu 15 tys. km. Po uwzględnieniu tych warunków okazało się, że wśród dwudziestu modeli tracących na wartości najmniej dominowały SUV-y. Nie zabrakło jednak i najpopularniejszych aut wśród polskich klientów indywidualnych.

Wartości rezydualne popularnych modeli aut osobowych

Lp. Model Cena bazowa podstawowej wersji Średnia wartość po 5 latach i 75 tys. km [w proc.] Średnia wartość po 5 latach i 75 tys. km [w zł] Średnia strata wartości po 5 latach i 75 tys. km [w zł]
1. toyota c-hr 112 900 56,9 64 240 48 660
2. suzuki jimny 95 500 56,4 53 862 41 638
3. hyundai tucson (III generacja) 76 300 55,3 42 194 34 106
4. dacia duster 48 900 55,2 26 993 21 907
5. volkswagen tiguan 91 900 54,7 49 881 41 309
6. toyota yaris (IV generacja) 61 900 54,5 33 736 28 165
7. mitsubishi asx 78 990 54,3 42 892 36 098
8. toyota corolla 79 900 53,9 43 066 36 834
9. toyota rav4 119 900 53,8 64 506 55 394
10. skoda kamiq 69 650 53,7 37 402 32 248

Źródło: Bankier.pl na podstawie IBRM Samar

Najwyższą wartością rezydualną według analizy Info-Ekspert może pochwalić się toyota ch-r. Po spełnieniu założeń, czyli pięciu latach bezszkodowej jazdy i przejechaniu 75 tys. km wartość rezydualna toyoty c-hr wyniesie 56,9 proc. Oznacza to, że auto, którego podstawowa wersja wyceniana jest na 112 900 zł, będziemy mogli odsprzedać średnio za 64 240 zł –  48 660 zł taniej.

W czołowej dziesiątce spośród SUV-ów i crossoverów znalazło się jeszcze sześć modeli: hyundai tucson (III generacja), volkswagen tiguan, mitsubishi asx, toyota rav4, skoda kamiq oraz dacia duster. Ostatni z modeli, którego wartość rezydualną oszacowano na 55,2 proc., nominalnie straci na wartości najmniej, a to z uwagi na najniższą cenę bazową podstawowej wersji – obecnie 48 900 zł. Po pięciu latach i bezszkodowym przejechaniu 75 tys. km dustera będzie można odsprzedać średnio za niespełna 27 tys. zł.

W czołowej dziesiątce znalazł się także najpopularniejszy model 2020 r. wśród polskich klientów indywidualnych – toyota yaris. Wartość rezydualną czwartej generacji yarisa po spełnieniu założeń firma Info-Ekspert oszacowała na 54,5 proc.

Tuż poza pierwszą dziesiątką, na 12. miejscu znalazło się najpopularniejsze auto ostatnich lat wśród firm rejestrujących samochody osobowe w Polsce, czyli skoda octavia, której wartość rezydualną oszacowano na 53,4 proc.

Tematy
Komentarze
SUV-y tracą na wartości najmniej. Ranking modeli
Marcin Kaźmierczak
Podziel się