Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

PZU zmieniło sposób rozliczania kosztów napraw. Dealerzy planują skargę do UOKiK

PZU zmieniło sposób rozliczania kosztów napraw. Dealerzy planują skargę do UOKiK

Warszawa, 03.06.2013. pojazd pomocy drogowej,Image: 529933635, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Wlodzimierz Wasyluk / Forum

PZU zmieniło zasady rozliczania kosztów napraw w ramach ubezpieczeń OC. Zmiana spotkała się z protestem Związku Dealerów Samochodów, którzy, jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, skierują skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Od 1 lipca szkody będą zlecane przez PZU SA i PZU Pomoc SA jedynie do serwisów należących do tzw. sieci preferowanej. Szkody finansowane polisami OC w warsztatach będą rozliczane według kosztów obowiązujących w warsztatach należących do sieci preferowanej przez PZU w danym regionie po indywidualnym uzgodnieniu kosztów naprawy na podstawie zaakceptowanego kosztorysu.

Co więcej, od 1 lipca PZU SA i PZU Pomoc SA nie zleca naprawy szkód do serwisów nienależących do tzw. sieci preferowanej.

Zdaniem przedstawicieli Związku Dealerów Samochodów to przejawy nieuczciwej konkurencji na rynku napraw aut z polis OC. Jak w rozmowie z IBRM Samar przyznał Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodów, działania PZU i PZU Pomoc sprawiają wrażenie próby zastraszenia serwisów nienależących do tzw. sieci preferowanej. Takie warsztaty mają być również nakłaniane przez ubezpieczyciela do dołączenia do niej.

W opinii ZDS działania PZU i PZU Pomoc mogą doprowadzić do ograniczenia dostępu do rynku warsztatom nienależącym do sieci preferowanej. Ubezpieczyciel ma również oferować takim serwisom stawki, które nie korelują z rzeczywistymi kosztami napraw.

W związku z działaniami PZU i PZU Pomoc ZDS przymierza się do złożenia skargi w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Jeżeli obie wspomniane spółki nie wycofają się ze swojego stanowiska, będziemy dochodzić praw serwisów oraz ich klientów przed sądem – zapowiedział w rozmowie z IBRM Samar Marek Konieczny.

Tematy
Komentarze
PZU zmieniło sposób rozliczania kosztów napraw. Dealerzy planują skargę do UOKiK
Marcin Kaźmierczak
Podziel się