Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Popularne w Polsce „japończyki” do naprawy. Problemy z gasnącymi silnikami

Popularne w Polsce „japończyki” do naprawy. Problemy z gasnącymi silnikami

Shutterstock

Problemy z pompami paliwowymi kilku popularnych w Polsce modelach zdiagnozowała Honda – wynika z komunikatu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Usterki zgłosiła także Toyota.

Łącznie do warsztatów muszą zgłosić się właściciele ponad 3,5 tys. aut zarejestrowanych w Polsce, wyprodukowanych przez japońskie marki.

Kampania naprawcza Hondy

Honda do UOKiK-u zgłosiła możliwe wady w czterech modelach: civic, cr-v hr-v oraz nsx z roczników modelowych 2017 – 2019, które wyprodukowano pomiędzy 30 stycznia 2018 r. a 5 marca 2019 r. w Japonii, Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Jak informuje producent, w pojazdach może dochodzić do odkształcania się wirnika znajdującego się w pompie paliwowej. W efekcie pompa może przestać podawać paliwo, co spowoduje brak możliwości uruchomienia silnika lub jego zgaśnięcie podczas jazdy, zwiększając tym samym ryzyko wypadku.

W Polsce kampanią naprawczą objętych zostało 2498 aut.

Toyota wzywa do serwisów

Kilka dni wcześniej dwie kampanie naprawcze ogłosiła z kolei Toyota. Pierwsza z nich dotyczy najpopularniejszych w dwóch ostatnich latach modeli wśród polskich klientów indywidualnych, czyli yarisa. W wariancie hybrydowym wadliwy okazało się oprogramowanie układu hybrydowego.

Jak informuje producent, podczas gwałtownego przyspieszania istnieje możliwość poślizgu we wspomnianym tłumiku. W takiej sytuacji ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownika układ napędowy nie przełączy się na tryb awaryjny, choć problem zostanie zasygnalizowany włączeniem lampek kontrolnych. Jeśli powstaną opisane wyżej warunki, nastąpi wyłączenia układu hybrydowego.

Problem dotyczy 1057 modeli zarejestrowanych w Polsce, które zostały wyprodukowane we Francji pomiędzy 23 lipca a 6 listopada 2021 r.

Do serwisów będą musieli zgłosić się także właściciele toyot aygo x i bz4x, które wyprodukowano w Czechach i Japonii pomiędzy 7 marca a 15 czerwca 2022 r.

W ich przypadku wadliwe okazały się kurtyny powietrzne (CSA) umieszczone wzdłuż relingów dachowych ciągnących się od przodu do tyłu przestrzeni pasażerskiej po obu stronach pojazdu.

Marki Tematy
Komentarze
Popularne w Polsce „japończyki” do naprawy. Problemy z gasnącymi silnikami
Marcin Kaźmierczak
Podziel się