Mercedes ruszył z kolejną dużą kampanią naprawczą. Do serwisów będą musieli zgłosić się właściciele najpopularniejszego modelu produkowanego przez Mercedesa – sprintera oraz vito. Wadliwe okazały się poduszki powietrzne.
Mowa o poduszkach powietrznych wyprodukowanych przez firmę Takata a zamontowane w pojazdach dostawczych sprinter (typ 906), wyprodukowanych w Niemczech oraz vito/viano (typ 639), które wyprodukowano w Hiszpanii.
Jak informuje producent, określone warunki klimatyczne mogą z czasem spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu poduszki powietrznej.
– W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy zmiana ta może spowodować pęknięcie generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do obrażeń – czytamy w zgłoszeniu przesłanym przez producenta do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Na polskim rynku kampanią naprawczą objętych zostało 10 987 pojazdów. Ich właściciele zostaną listownie wezwani do autoryzowanych stacji obsługi Mercedesa.
Przypomnijmy, że to nie pierwsza ogłoszona w marcu duża kampania naprawcza Mercedesa. Na początku miesiąca niemiecki producent zgłosił do UOKiK wady ponad 19 tys. aut zarejestrowanych w Polsce. Także wtedy problematyczne i wymagające naprawy okazały się poduszki powietrzne, ale również mocowanie dachu i korodujące śruby w układzie kierowniczym.