Właściciele blisko 13 tys. aut zarejestrowanych w Polsce muszą zgłosić się do autoryzowanych serwisów. Tym razem wadliwe okazały się auta wyprodukowane przez Opla.
Wada została wykryta w modelu insignia. Jak informuje producent, w wyniku korozji pod powłoką ochronną może dojść do pęknięcia łącznika tylnej osi. Usterka podczas jazdy może skutkować z kolei utratą kontroli nad pojazdem.
W Polsce kampania naprawcza objęła 12 808 pojazdów. Ich właściciele zostaną wezwani listownie do ASO Opla, gdzie mechanicy skontrolują łączniki i, w razie potrzeby, wymienią je na nowe.
To kolejna duża kampania naprawcza zgłoszona do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie. W kwietniu do swoich serwisów wezwało siedmiu producentów: Peugeot, Citroen, Mazda, Kia, Nissan, BMW oraz Opel, który wady wykrył w modelu grandland. Wadliwe okazały się wówczas akumulatory.