Wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych - poinformowała w sobotę po południu w mediach społecznościowych zajmująca się elektronicznymi płatnościami firma eService. Technicy od razu przystąpili do pracy nad przywróceniem sprawności systemu. Przed 15 poinformowano, że wszystkie funkcje już działają poprawnie.
W komunikacie opublikowanym tuż przed godz. 14 w serwisie Facebook firma e-Service przekazała klientom więcej szczegółów o awarii.
„Drodzy Klienci, wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych. Tuż po jej zdiagnozowaniu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu.Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe” - brzmi jego fragment.
Firma zapewniła, że będzie na bieżąco informować o postępach tych prac i przeprosiła za niedogodności.
Firma eService jest agentem rozliczeniowym w Europie Środkowej, dostarczającym rozwiązania dla transakcji bezgotówkowych, tj. terminale płatnicze, płatności online dla sklepów internetowych oraz usługi rozliczania kart płatniczych. Prowadzi działalność w 12 krajach kontynentu.
Awaria rozpoczęła się tuż po południu. Problemy z płatnościami zgłaszali klienci różnych sklepów i stacji, między innymi Lidla, Biedronki czy Orlenu.