Zarząd i2 Development zdecydował o zakończeniu przeglądu potencjalnych opcji strategicznych. Spółka zaktualizowała także strategię, zamierza utworzyć nowy segment działalności grupy, polegający na wynajmie nieruchomości komercyjnych - poinformował deweloper w komunikacie. Celem spółki jest sprzedaż 1.000 lokali rocznie.


Zaktualizowana strategia zakłada kontynuację działalności deweloperskiej na rynku nieruchomości mieszkaniowych oraz komercyjnych (usługowych i biurowych). Działalność ta nadal ma koncentrować się na realizacji projektów mieszkaniowych we Wrocławiu. Strategia w segmencie mieszkaniowym dopuszcza jednak dywersyfikację geograficzną poprzez wejście na rynki innych dużych miast Polski.
"Obok realizacji projektów z górnego segmentu rynku, na których grupa koncentrowała się do tej pory, grupa zamierza istotnie zwiększać skalę działalności poprzez realizację projektów z tzw. średniego segmentu rynku, adresowanych do szerszego grona klientów" - podano w komunikacie.
Jak podano, celem i2 Development jest sprzedaż 1.000 lokali rocznie.
Zaktualizowana strategia przewiduje stworzenie nowego segmentu działalności - segmentu wynajmu nieruchomości komercyjnych.
"Celem grupy jest stworzenie, głównie w oparciu o realizowane przez grupę deweloperskie projekty komercyjne, zdywersyfikowanego portfela nieruchomości biurowych oraz usługowych (lokale handlowo-usługowe) generującego dla grupy stabilny dochód z najmu oraz, w przypadku sprzedaży dojrzałych aktywów segmentu inwestorom zewnętrznym, dochód ze sprzedaży" - podano w komunikacie.
Docelowa wartość aktywów netto segmentu (NAV) - jak podano - ma kształtować się na poziomie odpowiadającym połowie wartości kapitałów własnych grupy.
Spółka podała, że strategia przewiduje kontynuację i rozwój działalności usługowej w obszarze rynku nieruchomości (działalności budowlanej i projektowej), skoncentrowanej głównie na wykonawstwie projektów deweloperskich realizowanych przez grupę.
"Strategia grupy zakłada samodzielny dalszy rozwój grupy w segmencie deweloperskim i budowlanym, nie przewidując aktywnego poszukiwania partnerów (współinwestorów) do realizacji projektów deweloperskich grupy, równocześnie nie wykluczając nawiązania takiej współpracy w przypadku gdy interes akcjonariuszy spółki będzie to uzasadniał" - podano w komunikacie.
"W segmencie wynajmu grupy strategia dopuszcza, w średnim i długim terminie, stworzenie w oparciu o portfolio nieruchomości komercyjnych grupy, dedykowanych spółek wynajmu nieruchomości, czerpiących dochody z wynajmu i regularnie wypłacających dywidendę akcjonariuszom, akcje lub udziały w których oferowane będą inwestorom zewnętrznym" - dodano.
W 2018 roku i2 Development sprzedał 397 mieszkań. (PAP Biznes)
sar/ asa/