Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, wypracowała w 2021 roku 32,9 mln zł zysku netto wobec 41,7 mln zł straty rok wcześniej. Przychody wzrosły o 9,3 proc. rdr do 444,2 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.


Marża na sprzedaży w 2021 roku wyniosła 49,3 proc. wobec 47,2 proc. rok wcześniej. EBITDA wyniosła 64,3 mln zł, czyli była 2,5-krotnie wyższa rdr.
Spółka podała, że wzrost zysku na sprzedaży jest w dużej mierze zasługą rozwoju e-commerce. W kanałach internetowych grupy, sprzedaż była wyższa o 16,2 mln zł i stanowiła 17 proc. ogólnej wartości przychodów w 2021 roku – w 2020 roku było to 15 proc.
W 2021 roku grupa CDRL dokonała optymalizacji sieci sklepów, poprzez zamknięcie nierentownych placówek oraz zmniejszenie powierzchni sprzedaży. Obecnie spółka posiada 486 punkty handlowe. Sklep internetowy działa obecnie w 7 wersjach językowych: polskiej, ukraińskiej, angielskiej, czeskiej, słowackiej, niemieckiej i rumuńskiej. Grupa CDRL rozszerzyła działalność o nowe rynki: w Mołdawii i Albanii postały pierwsze w tych krajach kornery. Ponadto na Słowacji zostały otwarte dwa nowe sklepy franczyzowe, a w Portugalii pozyskano masterfranczyzobiorcę.
Grupa CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. (PAP Biznes)
pel/ asa/