REKLAMA

Zysk netto grupy CCC w III kw. '16 wyniósł 8,2 mln zł wobec konsensusu 11 mln zł zysku

2016-11-10 07:22
publikacja
2016-11-10 07:22

[Aktualizacja 9:05] Zysk netto grupy CCC, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w trzecim kwartale 2016 roku 8,2 mln zł wobec 33,8 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał 11 mln zł zysku netto. Akcje spółki zyskiwały na otwarciu czwartkowej sesji ponad 2 proc.

Zysk netto grupy CCC w III kw. '16 wyniósł 8,2 mln zł wobec konsensusu 11 mln zł zysku
Zysk netto grupy CCC w III kw. '16 wyniósł 8,2 mln zł wobec konsensusu 11 mln zł zysku
/ materiały dla mediów

Oczekiwania analityków co do wyniku netto wahały się od 14,8 mln zł straty do 22,4 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny CCC wyniósł 25,2 mln zł wobec 24,3 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali tymczasem 19,8 mln zł zysku EBIT.

Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA grupy wyniosła w trzecim kwartale 44,2 mln zł. Konsensus zakładał 34,7 mln zł EBITDA.

Przychody grupy w okresie lipiec-wrzesień ukształtowały się na poziomie 664,7 mln zł wobec 512,4 mln zł rok wcześniej i były zgodne z oczekiwaniami analityków.

Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł do 339,3 mln zł z 270,7 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kwartał 2016 roku grupa CCC miała 2,059 mld zł przychodów (wzrost o 32,7 proc. rdr), 155,9 mln zł zysku operacyjnego i 117,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej.

Zysk brutto ze sprzedaży CCC wzrósł w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. do 1,073 mld zł z 835,8 mln zł przed rokiem.

Koszty funkcjonowania sklepów wyniosły 663,6 mln zł wobec 531,5 mln zł rok wcześniej, a koszty ogólnego zarządu 74,2 mln zł wobec 61,5 mln zł przed rokiem.

Poniżej przedstawiamy wyniki CCC w zestawieniu z konsensusem PAP (dane z mln zł):

3Q2016        wyniki  kons.  różnica     r/r      q/q  YTD2016     rdr

Przychody 664,7 662,2 0,4% 29,7% -23,1% 2059,2 32,7% EBITDA 44,2 34,7 27,3% 18,5% -70,7% 206,6 18,8% EBIT 25,2 19,8 27,3% 3,7% -81,7% 155,9 19,7% Zysk netto 8,2 11,0 -25,3% -75,7% -93,8% 117,5 -19,2%

marża EBITDA 6,6% 5,2% 1,41 -0,63 -10,81 10,03% -1,17 marża EBIT 3,8% 3,0% 0,80 -0,95 -12,16 7,57% -0,82 marża netto 1,2% 1,7% -0,42 -5,36 -13,98 5,71% -3,66

CCC chce otworzyć ok. 300.000 m kw. powierzchni handlowej w latach '17-'19

Grupa CCC w latach 2017-2019 przewiduje otwarcie około 300.000 m kw. powierzchni handlowej. Średniorocznie wzrost ten wyniesie 100.000 m kw. Stopień zaawansowania umów najmu na 2017 rok wynosi obecnie około 70 proc. - wynika z prezentacji przygotowanej przez spółkę.

Tegoroczny przyrost to blisko 100.000 m kw. nowej powierzchni handlowej, z czego około 70.000 m kw. (90 sklepów) dodanych zostanie poza Polską. W pierwszych trzech kwartałach zrealizowano już ponad 40.000 m kw.

Największy przyrost powierzchni grupa CCC odnotuje w Polsce, Niemczech, Austrii, na Węgrzech, w Chorwacji i w Rumunii.

Inwestycje grupy CCC w 2016 roku w środki trwałe przekroczą 150 mln zł.

CCC utrzymuje w listopadzie tendencje sprzedażowe z października

CCC utrzymuje w listopadzie tendencje sprzedażowe z października tego roku - poinformował wiceprezes spółki Piotr Nowjalis.

"Utrzymujemy dynamiki sprzedaży z października, które były bardzo dobre. Sprzyja nam pogoda" - powiedział Nowjalis podczas czwartkowej konferencji prasowej.

W październiku skonsolidowane przychody ze sprzedaży CCC wyniosły ponad 460 mln zł i były o 47,2 proc. wyższe niż rok wcześniej.

CCC chce obniżyć wskaźnik zadłużenie: EBITDA na koniec '16 do 1,6-1,8

CCC chce obniżyć wskaźnik zadłużenie/EBITDA na koniec 2016 roku do 1,6-1,8 - poinformował wiceprezes CCC Piotr Nowjalis.

"Zakładamy obniżenie wskaźnika zadłużenie/EBITDA na koniec 2016 roku na poziomie 1,6-1,8" - powiedział Nowjalis podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Na koniec trzeciego kwartału wskaźnik zadłużenie/EBITDA wynosił 2,6. Przed rokiem sięgał 1,6.

CCC chce mieć 561 sklepów własnych na koniec '17

CCC chce mieć 561 sklepów własnych na koniec 2017 roku. Planuje znacznie ograniczyć ekspansję w Niemczech i otworzyć do 20 sklepów w Rosji - poinformował wiceprezes CCC Piotr Nowjalis.

"Na koniec 2017 roku chcemy mieć łącznie 561 sklepów, z czego w Europie Środkowo-Wschodniej, uwzględniając Polskę, 457 sklepów" - powiedział Nowjalis podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Obecnie w Niemczech CCC ma 71 sklepów, a w Austrii 32 sklepy. Na koniec przyszłego roku plan zakłada, że CCC będzie miał 104 sklepy w tych dwóch krajach.

"Jeśli nie wzrośnie nam rentowność w Niemczech, to znacząco ograniczymy tempo ekspansji w tym kraju, gdyż nie jest w interesie akcjonariuszy, aby ją kontynuować, gdy jest tyle innych atrakcyjnych i rentownych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział Nowjalis.

Nowjalis zapowiada, że w Rosji w ciągu roku powstanie do 20 nowych sklepów CCC, chociaż sprzedaż na metr kwadratowy sklepów w tym kraju jest drugą najwyższą pod tym względem ze wszystkich krajów, w których działa CCC.

"Zamierzamy otworzyć około 20 sklepów w Rosji w ciągu 12 miesięcy i wtedy przyjrzymy się, jak sobie one radzą pod względem przychodów rentowności itp. I wtedy też zdecydujemy co dalej z tempem otwarć" - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes poinformował, że CCC nie ma planów wchodzenia na rynek ukraiński. (PAP)

pr/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki