Ten Square Games wypracowało w trzecim kwartale 58,3 mln zł zysku netto, o 225 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 58,3 mln zł.


Przychody wyniosły 179,3 mln zł wobec 67,7 mln zł w analogicznym okresie 2019 roku. Sprzedaż była zbliżona do wcześniejszych szacunków spółki. W trzecim kwartale przychody największej gry Ten Square Games, "Fishing Clash" wynosiły 164,3 mln zł.
Wynik EBITDA sięgnął 67,3 mln zł, co oznacza wzrost o 205 proc. rok do roku. EBITDA była o 2,6 proc. wyższa od średniej prognoz biur maklerskich. Skorygowany wynik wzrósł rok do roku o 232 proc., do 73,3 mln zł - firma poniosła w trzecim kwartale, zgodnie z zapowiedziami, ok. 6 mln zł niegotówkowych kosztów związanych z programem motywacyjnym dla prezesa Macieja Zużałka.
Wyniki Ten Square Games w trzecim kwartale 2020 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
3Q2020 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk | YTD 2020 | rdr |
Przychody | 179,3 | 177,7 | 0,9% | 165,0% | 5,7% | 443,9 | 172,6% |
EBITDA | 67,3 | 65,6 | 2,6% | 204,5% | 122,8% | 135,7 | 166,2% |
EBIT | 66,5 | 64,1 | 3,7% | 205,2% | 126,1% | 133,5 | 165,8% |
zysk netto j.d. | 58,8 | 58,3 | 0,9% | 224,9% | 129,7% | 119,7 | 188,0% |
marża EBITDA | 37,5% | 37,1% | 0,42 | 4,87 | 19,73 | 30,57% | -0,74 |
marża EBIT | 37,1% | 36,2% | 0,90 | 4,88 | 19,74 | 30,07% | -0,77 |
marża netto | 32,8% | 33,0% | -0,22 | 6,04 | 17,70 | 26,97% | 1,44 |
Z wykresu zaprezentowanego w raporcie wynika, że w październiku płatności od graczy we flagowej grze studia, "Fishing Clash", wyniosły ok. 56 mln zł, a wydatki marketingowe na pozyskiwanie graczy w "Fishing Clash" sięgnęły ok. 10 mln zł.
Wydatki marketingowe Ten Square Games spadły w trzecim kwartale do 40,4 mln zł z 72,8 mln zł w drugim kwartale 2020 roku. Wydatki we flagowej grze "Fishing Clash" wyniosły 33,4 mln zł i były ponad dwukrotnie niższe niż kwartał wcześniej. Do 6,4 mln zł z 1,8 mln zł wzrosty nakłady na nowe tytuły.
Spośród trzech nowych gier Ten Square Games, które w ostatnich miesiącach trafiły na rynek, najlepsze rezultaty w zakresie zaangażowania użytkowników oraz generowania przychodów wykazała gra "Hunting Clash", która wypracowała w III kw. przychody w kwocie 3,4 mln zł. Podjęto decyzję o dalszym intensywnym rozwijaniu tej gry w długiej perspektywie czasowej i inwestowaniu w pozyskiwanie użytkowników.
"Skupiamy się obecnie na dalszym ulepszaniu i skalowaniu gry 'Hunting Clash', która osiągnęła obiecujące na tym etapie rozwoju wyniki, w niektórych parametrach zbliżone do 'Fishing Clash' w momencie startu" - napisał, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Maciej Zużałek.
"Na dziś mamy pięć projektów w fazie live, jeden w zaawansowanej produkcji i dodatkowo kilka na wczesnym etapie rozwoju" - dodał.
Jednocześnie wyniki pozostałych dwóch nowych gier - "Flip This House" i "Solitales" - okazały się słabsze niż oczekiwano, w związku z czym Ten Square Games podjęło decyzję o zaprzestaniu ich rozwijania.
"Obie gry będą utrzymywane w najbliższej przyszłości, przy niskich nakładach osobowych. Oznacza to wstrzymanie prac nad nową zawartością i przesunięcie tworzących te gry zespołów do nowych, bardziej perspektywicznych projektów. Gry w dalszym ciągu są dostępne dla graczy w sklepach Google i Apple i mogą generować przychody" - napisano w raporcie.
W komunikacie prasowym spółka poinformowała, że planuje otwarcie nowego studia w Berlinie. (PAP Biznes)
kuc/ ana/