REKLAMA
TYLKO U NAS

Zysk netto Ten Square Games w II kw. wyniósł 33,4 mln zł, poniżej oczekiwań

2021-08-23 18:14, akt.2021-08-23 19:05
publikacja
2021-08-23 18:14
aktualizacja
2021-08-23 19:05

Ten Square Games wypracował w drugim kwartale 43,6 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 44 proc. rok do roku - wynika z raportu półrocznego spółki. Wynik był niższy o 2,2 proc. od średniej prognoz biur maklerskich.

Zysk netto Ten Square Games w II kw. wyniósł 33,4 mln zł, poniżej oczekiwań
Zysk netto Ten Square Games w II kw. wyniósł 33,4 mln zł, poniżej oczekiwań
/ Ten Square Games

Zysk netto spółki w drugim kwartale sięgnął 33,4 mln zł zysku netto, o 30,5 proc. więcej niż przed rokiem. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 40,5 mln zł. Wynik obniżyły o 3,8 mln zł koszty rezygnacji z produkcji gry "Golf Royale".

"Biorąc pod uwagę rosnącą ilość konkurentów oferujących zaawansowane gry o podobnej tematyce oraz relatywnie wysokie koszty marketingowe w tym segmencie, dalsze inwestowanie w ten tytuł uznano za nieopłacalne" - napisano w raporcie.

"Zasoby osobowe tworzące 'Golf Royale' zostały alokowane głównie do zespołu pracującego nad dalszym rozwojem 'Fishing Clash'" - dodano.

Negatywny, niegotówkowy wpływ programu motywacyjnego na wyniki spółki w drugim kwartale wyniósł 10,3 mln zł.

Przychody spółki w drugim kwartale sięgnęły 164,9 mln zł i były o 2,8 proc. niższe niż przed rokiem. Na początku lipca spółka podała, że przychody bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie w II kw. wyniosły 155,1 mln zł.

Przychody gry "Fishing Clash" spadły w drugim kwartale o 12,7 proc. wobec pierwszego kwartału, do 115 mln zł. Przychody wygenerowane przez grę "Hunting Clash" wzrosły kwartalnie o 13 proc. do 30,4 mln zł.

Wydatki marketingowe Ten Square Games w drugim kwartale wzrosły do 42,4 mln zł z 40,1 mln zł kwartał wcześniej. Nakłady na promocję gry "Fishing Clash" wyniosły 24,8 mln zł i były o 2,2 mln zł wyższe niż w pierwszym kwartale. Na marketing gry "Hunting Clash" spółka wydała 17,4 mln zł, tyle samo co kwartał wcześniej.

W lipcu płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 38,7 mln zł, a wydatki marketingowe sięgnęły 8,2 mln zł. Sprzedaż wzrosła wobec czerwca o 5,6 mln zł i była na podobnym poziomie jak w maju. Nakłady na marketing od kwietnia do lipca utrzymywały się w wąskim przedziale 8,2-8,4 mln zł miesięcznie.

Liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" średnio w każdym miesiącu II kw. (tzw. MAU) wyniosła 2,93 mln i była o 24 proc. niższa niż w I kw. Spółka podała, że ten spadek jest efektem obniżenia nakładów marketingowych oraz poluzowania lockdownu w większości krajów, co poskutkowało, zwłaszcza w czerwcu 2021, mniejszą aktywnością użytkowników w grach mobilnych. Zdaniem zarządu, ten drugi czynnik nie jest trwały, o czym może świadczyć wzrost MAU w "Fishing Clash" w lipcu o 11,7 proc. w porównaniu z czerwcem.

Gra "Hunting Clash" wygenerowała w ubiegłym miesiącu 11,5 mln zł płatności od graczy, przy nakładach marketingowych w wysokości 5,3 mln zł. Płatności w lipcu zwiększyły się o 2 mln zł wobec czerwca i osiągnęły rekordowy poziom, przy podobnych jak w poprzednim miesiącu wydatkach na marketing.

Miesięczna liczba aktywnych graczy "Hunting Clash" w II kw. spadła o 29 proc. do 2,2 mln.

"Wskaźnik MAU dla gry 'Hunting Clash' rozwijał się w 2021 roku podobnie do 'Fishing Clash' i również w przypadku tej gry najniższa w 2021 roku wartość została odnotowana w czerwcu, po czym wzrosła w kolejnym miesiącu o 7,4 proc." - dodano w raporcie.

Firma podała, że po otrzymaniu pozytywnej decyzji w sprawie licencji "Fishing Clash" w Chinach prowadziła bardzo intensywne prace mające na celu udostępnienie gry (wraz z płatnymi funkcjonalnościami) w chińskim sklepie internetowym Apple, co nastąpiło pod koniec lipca. W najbliższych tygodniach "Fishing Clash" będzie również udostępniana w chińskich sklepach na urządzeniach z systemem Android.

Jak podano w raporcie, w pierwszej połowie 2021 roku grupa kontynuowała zapoczątkowane pod koniec 2020 roku prace nad grą "Undead Clash".

Kolejnym tytułem będącym w trakcie produkcji jest "Football Elite" - pierwsza w portfolio Ten Square Games gra sportowa oparta o mechanikę slot, m.in. dla fanów footballu amerykańskiego.

Zespół w Warszawie prowadzi zaawansowane prace nad nowym tytułem, również opartym o mechanikę typu slot.

Wyniki Ten Square Games w drugim kwartale 2021 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł)
2Q2021 wyniki kons. różnica rdr kdk YTD 2021 rdr








Przychody 164,9 156,0 5,7% -2,8% -5,3% 339,0 28,1%
EBITDA 43,4 44,4 -2,2% 43,8% -23,6% 100,3 46,6%
EBIT 38,7 42,5 -9,0% 31,6% -30,8% 94,6 41,2%
zysk netto j.d. 33,4 40,5 -17,6% 30,5% -36,6% 86,1 41,3%








marża EBITDA 26,3% 28,5% -2,13 8,54 -6,31 29,59% 3,74
marża EBIT 23,5% 27,2% -3,78 6,13 -8,65 27,91% 2,59
marża netto 20,3% 26,0% -5,73 5,16 -10,00 25,39% 2,38

kuc/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
grzegorzkubik
Kolejne piękne wyniki tej spółki.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki