Ten Square Games wypracował w drugim kwartale 43,6 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 44 proc. rok do roku - wynika z raportu półrocznego spółki. Wynik był niższy o 2,2 proc. od średniej prognoz biur maklerskich.


Zysk netto spółki w drugim kwartale sięgnął 33,4 mln zł zysku netto, o 30,5 proc. więcej niż przed rokiem. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 40,5 mln zł. Wynik obniżyły o 3,8 mln zł koszty rezygnacji z produkcji gry "Golf Royale".
"Biorąc pod uwagę rosnącą ilość konkurentów oferujących zaawansowane gry o podobnej tematyce oraz relatywnie wysokie koszty marketingowe w tym segmencie, dalsze inwestowanie w ten tytuł uznano za nieopłacalne" - napisano w raporcie.
"Zasoby osobowe tworzące 'Golf Royale' zostały alokowane głównie do zespołu pracującego nad dalszym rozwojem 'Fishing Clash'" - dodano.
Negatywny, niegotówkowy wpływ programu motywacyjnego na wyniki spółki w drugim kwartale wyniósł 10,3 mln zł.
Przychody spółki w drugim kwartale sięgnęły 164,9 mln zł i były o 2,8 proc. niższe niż przed rokiem. Na początku lipca spółka podała, że przychody bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie w II kw. wyniosły 155,1 mln zł.
Przychody gry "Fishing Clash" spadły w drugim kwartale o 12,7 proc. wobec pierwszego kwartału, do 115 mln zł. Przychody wygenerowane przez grę "Hunting Clash" wzrosły kwartalnie o 13 proc. do 30,4 mln zł.
Wydatki marketingowe Ten Square Games w drugim kwartale wzrosły do 42,4 mln zł z 40,1 mln zł kwartał wcześniej. Nakłady na promocję gry "Fishing Clash" wyniosły 24,8 mln zł i były o 2,2 mln zł wyższe niż w pierwszym kwartale. Na marketing gry "Hunting Clash" spółka wydała 17,4 mln zł, tyle samo co kwartał wcześniej.
W lipcu płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 38,7 mln zł, a wydatki marketingowe sięgnęły 8,2 mln zł. Sprzedaż wzrosła wobec czerwca o 5,6 mln zł i była na podobnym poziomie jak w maju. Nakłady na marketing od kwietnia do lipca utrzymywały się w wąskim przedziale 8,2-8,4 mln zł miesięcznie.
Liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" średnio w każdym miesiącu II kw. (tzw. MAU) wyniosła 2,93 mln i była o 24 proc. niższa niż w I kw. Spółka podała, że ten spadek jest efektem obniżenia nakładów marketingowych oraz poluzowania lockdownu w większości krajów, co poskutkowało, zwłaszcza w czerwcu 2021, mniejszą aktywnością użytkowników w grach mobilnych. Zdaniem zarządu, ten drugi czynnik nie jest trwały, o czym może świadczyć wzrost MAU w "Fishing Clash" w lipcu o 11,7 proc. w porównaniu z czerwcem.
Gra "Hunting Clash" wygenerowała w ubiegłym miesiącu 11,5 mln zł płatności od graczy, przy nakładach marketingowych w wysokości 5,3 mln zł. Płatności w lipcu zwiększyły się o 2 mln zł wobec czerwca i osiągnęły rekordowy poziom, przy podobnych jak w poprzednim miesiącu wydatkach na marketing.
Miesięczna liczba aktywnych graczy "Hunting Clash" w II kw. spadła o 29 proc. do 2,2 mln.
"Wskaźnik MAU dla gry 'Hunting Clash' rozwijał się w 2021 roku podobnie do 'Fishing Clash' i również w przypadku tej gry najniższa w 2021 roku wartość została odnotowana w czerwcu, po czym wzrosła w kolejnym miesiącu o 7,4 proc." - dodano w raporcie.
Firma podała, że po otrzymaniu pozytywnej decyzji w sprawie licencji "Fishing Clash" w Chinach prowadziła bardzo intensywne prace mające na celu udostępnienie gry (wraz z płatnymi funkcjonalnościami) w chińskim sklepie internetowym Apple, co nastąpiło pod koniec lipca. W najbliższych tygodniach "Fishing Clash" będzie również udostępniana w chińskich sklepach na urządzeniach z systemem Android.
Jak podano w raporcie, w pierwszej połowie 2021 roku grupa kontynuowała zapoczątkowane pod koniec 2020 roku prace nad grą "Undead Clash".
Kolejnym tytułem będącym w trakcie produkcji jest "Football Elite" - pierwsza w portfolio Ten Square Games gra sportowa oparta o mechanikę slot, m.in. dla fanów footballu amerykańskiego.
Zespół w Warszawie prowadzi zaawansowane prace nad nowym tytułem, również opartym o mechanikę typu slot.Wyniki Ten Square Games w drugim kwartale 2021 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2Q2021 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk | YTD 2021 | rdr |
Przychody | 164,9 | 156,0 | 5,7% | -2,8% | -5,3% | 339,0 | 28,1% |
EBITDA | 43,4 | 44,4 | -2,2% | 43,8% | -23,6% | 100,3 | 46,6% |
EBIT | 38,7 | 42,5 | -9,0% | 31,6% | -30,8% | 94,6 | 41,2% |
zysk netto j.d. | 33,4 | 40,5 | -17,6% | 30,5% | -36,6% | 86,1 | 41,3% |
marża EBITDA | 26,3% | 28,5% | -2,13 | 8,54 | -6,31 | 29,59% | 3,74 |
marża EBIT | 23,5% | 27,2% | -3,78 | 6,13 | -8,65 | 27,91% | 2,59 |
marża netto | 20,3% | 26,0% | -5,73 | 5,16 | -10,00 | 25,39% | 2,38 |
kuc/ osz/