Zysk netto TIM w pierwszym półroczu 2023 r. wyniósł 32,9 mln zł wobec 60,4 mln zł rok wcześniej, a skonsolidowane przychody zmniejszyły się o 5,1 proc. rdr do 732,9 mln zł - podał TIM w raporcie. EBITDA spadła rdr o 42,3 proc. do 53,4 mln zł.


Marża EBITDA w pierwszym półroczu 2023 r. spadła o 4,7 p.p. rdr do 7,3 proc.
"Pierwsza połowa 2023 roku minęła pod znakiem utrzymującej się na wysokim poziomie inflacji wpływającej na sytuację finansową gospodarstw domowych i przedsiębiorców, słabej koniunktury na rynku budowlanym, spowolnienia i negatywnych perspektyw odzwierciedlonych w spadającym indeksie PMI w przemyśle, jak i dalszej niepewności geopolitycznej. To sprawiło, że wyrównanie czy poprawienie wyników sprzed roku okazało się niemożliwe. Jednakże drugi kwartał 2023 roku przychodowo był już bardzo zbliżony do analogicznego okresu 2022 roku (339,4 mln zł, -1,6 proc. rdr)" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Folta.
TIM podał, że mimo gorszych wyników sprzedażowych wynikających z obecnych uwarunkowań rynkowych regularnie rośnie liczba klientów TIM-u. Wzrosty widać także wśród klientów kluczowych (realizujących sprzedaż wyższą niż 1.500 zł miesięcznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy) oraz lojalnych (zakupy w co najmniej 6 z ostatnich 12 miesięcy).
"Na koniec czerwca 2023 roku wzrost liczby tych klientów wyniósł odpowiednio 14,7 proc. oraz 5,2 proc., do poziomu 23.445 i 7.210. Co ważne, wzrost lojalności widać nie tylko w twardych danych sprzedażowych, lecz i w statystykach ruchu internetowego naszego centrum elektrotechniki TIM .pl" – powiedział Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA.
"O siedemnaście procent wzrosła bowiem rok do roku liczba wizyt na jednego użytkownika (z 3,87 do 4,5), zaś kanał online uzyskał o 2,8 proc. więcej transakcji pomimo spadku liczby użytkowników" – dodał.
W skład grupy wchodzą spółki TIM oraz 3LP (oferująca zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce), która w pierwszym półroczu zanotowała wzrost jednostkowych przychodów ze sprzedaży (80,1 mln zł, +4,2 proc. rdr.). (PAP Biznes)
doa/ ana/


























































