Zysk netto grupy R22 w trzecim kwartale 2020 roku wyniósł 6,8 mln zł i był o 103 proc. wyższy niż rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali wyniku w przedziale 5,9-6,1 mln zł.


R22 poinformowało, że podwojenie zysku netto to zasługa wzrostu organicznego, obniżenia kosztów finansowania, ulgi podatkowej IPBOX oraz wykupienia udziałów mniejszościowych w segmencie hostingu.
Przychody grupy wzrosły rok do roku o 11 proc. do 49,4 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał sprzedaż w przedziale 49,5-52 mln zł.
Skorygowany wynik EBITDA sięgnął w trzecim kwartale 15,02 mln zł i był o 16 proc. wyższy niż przed rokiem.
Spółka podała, że zysk EBITDA i EBIT rosną szybciej niż przychody dzięki: wzrostowi APRU (w wyniku optymalizacji oferty, sprzedaży usług dodatkowych i wzrostowi satysfakcji klientów) oraz poprawie struktury sprzedaży na rzecz produktów bardziej marżowych (powiadomienia push, email).
W segmencie hostingu przychody wzrosły o 11 proc. do 23 mln zł, a wynik EBITDA (skorygowany) zwiększył się o 17 proc. do prawie 8 mln zł. Wzrost rentowności to efekt synergii i działań optymalizacyjnych.
Liczba klientów usług hostingowych grupy wzrosła do 201 tys. (wobec 185 tys. rok wcześniej), a liczna domen do 365 tys. (z 317 tys.). Średnie roczne przychody na klienta usług hostingowych zwiększyły się do 264 zł - rok temu było to 240 zł. Wskaźnik odejść wyniósł 17,4 proc.
Drugi segment grupy - communication platform as a service - wypracował w trzecim kwartale 22,8 mln zł przychodów, o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. EBITDA wzrosła o 15 proc. do 6 mln zł.
Liczba dużych klientów w segmencie CPaaS wzrosła na koniec września do 206 ze 194 rok wcześniej, a liczba mniejszych klientów sięgnęła 8,29 tys. (wobec 7,23 tys. rok wcześniej).
W raporcie podano, że w czwartym kwartale grupa obserwuje bardzo silny wzrost liczby wysyłek, wynikający głównie z dynamicznego przyspieszenia e-commerce.
Działalność User com zwiększyła przychody w trzecim kwartale o 39 proc. rok do roku, do 1,1 mln zł, natomiast w Blugento sprzedaż wzrosła o 53 proc. do 0,95 mln zł. Profitroom wypracował w trzecim kwartale 9,4 mln zł przychodów, o 14 proc. więcej niż przed rokiem. (PAP Biznes)
kuc/ ana/