Zysk netto Livechat Software w drugim kwartale roku obrotowego 2021/2022 wzrósł rdr o 28 proc. do 32,7 mln zł - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się o 4,8 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes.


Zysk EBITDA spółki wzrósł rdr o 47 proc. do 38,5 mln zł. Był o 9,6 proc. wyższy od konsensusu. Zysk operacyjny poprawił się rdr o 49,5 proc. do 35,7 mln zł i przebił oczekiwania o 10,7 proc.
Marża EBITDA wyniosła 69,1 proc. i była o 8,3 pkt. proc. wyższa niż przed rokiem. Średnia prognoz analityków wskazywała na 63,3 proc. rentowności.
Przychody spółki wyniosły 55,7 mln zł i były o 29,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego. Grupa podawała szacunki obrotów za II kwartał roku obrotowego 2021/2022 na początku października.
"Istotny wpływ na przychody, zanotowane w szczególności w II kwartale, miały płatności roczne dokonane przez klientów klasy enterprise w miesiącach letnich. Wysoka 'dosprzedaż' (upselling) do tej grupy klientów potwierdza naszą strategię, która zakłada m.in. zwiększenie naszej koncentracji na tej części rynku" - napisano w raporcie.
Spółka ocenia, że wysokie płatności roczne księgowane w drugim kwartale, mogą przełożyć się na "mniej stabilny wzrost w skali kwartałów". Jak podano w raporcie, nie można wykluczyć, że w III kwartale roku obrotowego spółka nie wykaże wzrostu przychodów w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
"Równocześnie zakładamy, że w kolejnych kwartałach osiągniemy dalszy, konsekwentny wzrost MRR - zarówno na poziomie grupy, jak i poszczególnych produktów" - dodano.
W raporcie Livechat Software poinformował, że miesięczne powtarzalne przychody (MRR) na koniec września 2021 r. wyniosły 4,39 mln USD, co oznacza wzrost o 4,3 proc. w stosunku do stanu na koniec poprzedniego kwartału i o 21,6 proc. rdr. Dane te są zgodne z wcześniejszymi szacunkami spółki.
Na koniec września wyrażone w dolarach ARPU głównego produktu - LiveChat - wynosiło 121 USD, co oznacza że w trakcie trzech miesięcy wzrosło o 2 USD i było wyższe o ponad 9 proc. w porównaniu do stanu sprzed roku. ARPU produktu ChatBot wzrosło o ponad 25 proc. w skali roku do poziomu ponad 97 USD.
"Do głównych powodów znaczącego wzrostu ARPU rok do roku należą: wprowadzenie nowych planów abonamentowych dla ChatBot od października 2019 roku, pozyskiwanie większych klientów oraz zmiana modelu cenowego LiveChat (z 'pay per seat' na 'pay per agent') w styczniu 2020 roku" - napisano.
Początkowe ARPU Livechatu, czyli średnia wartośc´ pierwszej płatności od nowych klientów, w III kw., podobnie jak w poprzednim kwartale, oscylowało wokół poziomu 75 USD.
Liczba płacących klientów LiveChat na koniec września wyniosła 33.909, a ChatBot 2.188.
"W chwili zatwierdzenia tego raportu do publikacji liczba klientów LiveChat znacząco przekroczyła już poziom 34 tysięcy" - dodano.
LiveChat Software jest producentem oraz globalnym dostawcą oprogramowania live chat. W portfolio produktów grupy znajdują się także rozwiązania: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), HelpDesk oraz KnowledgeBase (aplikacja do tworzenia własnych baz wiedzy).
Wskaźnik odejśc´ klientów w okresie lipiec-wrzesień był niższy od notowanego wcześniej poziomu 3 proc.
"Od początku roku finansowego kształtował się na poziomie ok. 3 proc. (w ujęciu miesięcznym). Wyniki na poziomie 3 proc. lub nawet istotnie wyższym są normalnym zjawiskiem w modelu SaaS i zależą m.in. od branży i bazy klientów (churn jest zwykle istotnie wyższy w segmencie małych firm). Poziom 3 proc. stanowi też poziom wokół którego historycznie oscylował nasz churn. W II kwartale 2021/22 roku finansowego osiągnęliśmy nawet lepsze wyniki - poniżej tego poziomu" - napisano w raporcie.
LiveChat Software chce wypłacić z zysku netto za rok obrotowy 2021/22 dywidendę zaliczkową w wysokości 1,14 zł na akcję - poinformowała spółka w komunikacie. Łącznie dywidenda zaliczkowa miałaby wynieść 29,36 mln zł.
Planowanym dniem ustalenia uprawnionych do zaliczki jest 27 grudnia, a jej wypłata miałaby nastąpić 3 stycznia 2022 roku.
Zgodę na wypłatę dywidendy zaliczkowej musi jeszcze wyrazić rada nadzorcza LiveChat Software.
Z zysku netto za rok 2020/2021 LiveChat Software wypłacił 3,69 zł dywidendy na akcję.
Poniżej przedstawiamy wyniki Livechat Software w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i wyników poprzednich okresów.
dane w mln PLN
2Q2021/22 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD2021/22 |
Przychody | 55,7 | 55,5 | 0,3% | 29,2% | 13,9% | 104,6 |
EBITDA | 38,5 | 35,1 | 9,6% | 46,9% | 24,2% | 69,5 |
EBIT | 35,7 | 32,3 | 10,5% | 49,4% | 27,0% | 63,8 |
zysk netto j.d. | 32,7 | 31,2 | 4,8% | 27,7% | 22,9% | 59,3 |
marża EBITDA | 69,1% | 63,3% | 5,86 | 8,33 | 5,73 | 66,44% |
marża EBIT | 64,1% | 58,2% | 5,93 | 8,64 | 6,63 | 60,99% |
marża netto | 58,7% | 56,2% | 2,53 | -0,69 | 4,31 | 56,69% |
***
Konsensus tworzony jest na podstawie prognoz biur maklerskich zebranych wcześniej przez PAP. Są one dostępne w pełnej wersji Serwisu Ekonomicznego PAP Biznes oraz na stronie http://biznes.pap.pl/konsensusy. Baza konsensusów PAP zawiera prognozy wyników kwartalnych i rocznych dla ponad 200 spółek notowanych na GPW. (PAP Biznes)
epo/