LUG szacuje zysk netto j.d. w czwartym kwartale 2021 r. na 1,37 mln zł, podczas gdy rok wcześniej był na poziomie 0,5 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. W całym 2021 r. grupa zanotowała 3,67 mln zł zysku netto wobec 6,91 mln zł rok wcześniej.


Grupa LUG szacuje, że w czwartym kwartale 2021 r. miała 58,83 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 17,6-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem. Sprzedaż w ujęciu narastającym za cztery kwartały 2021 roku osiągnęła 202,63 mln zł w porównaniu z 182,74 mln zł rok wcześniej.
"Mimo utrzymujących się problemów z dostępnością komponentów elektronicznych, a także dynamicznymi wzrostami cen surowców, komponentów i transportu, udało nam się kolejny kwartał z rzędu wypracować bardzo wysoki poziom przychodów, który dał nam dynamikę w ujęciu 12 miesięcy na poziomie 10,9 proc. rok do roku. Osiągnęliśmy to dzięki pozyskaniu chwilowo trudno dostępnych komponentów elektronicznych. W efekcie mogliśmy zrealizować zamówienia z bieżącego portfela zamówień, który z kwartału na kwartał wykazuje się wysoką dynamiką wzrostu wartości" – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Ryszard Wtorkowski.
Wynik operacyjny grupy wyniósł w czwartym kwartale 1,74 mln zł, w porównaniu do 2,23 mln zł rok wcześniej. W ujęciu narastającym za cztery kwartały 2021 r. EBIT osiągnął poziom 5,89 mln zł, wobec 10,04 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem.
"Na wysoką wartość bazową zysku operacyjnego w 2020 roku, a w konsekwencji ujemną dynamikę rok do roku wpływ miało dofinansowanie ze środków FGŚP, które w II i III kwartale 2020 roku wyniosło 2,64 mln zł oraz dynamiczny wzrost cen komponentów, który wpłynął na obniżenie rentowności zakontraktowanych projektów przy ograniczonej możliwości renegocjowania warunków w odniesieniu do tak silnych wzrostów cen" - napisano.
Raport okresowy za czwarty kwartał 2021 r. zostanie opublikowany 10 lutego 2022 r.
LUG jest producentem profesjonalnych rozwiązań oświetleniowych. Grupa sprzedaje swoje produkty w Polsce oraz w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. (PAP Biznes)
doa/ mfm/