REKLAMA

Zysk netto CD Projektu w II kw. niższy od oczekiwań

2020-09-03 20:04, akt.2020-09-03 20:47
publikacja
2020-09-03 20:04
aktualizacja
2020-09-03 20:47
fot. Kacper Pempel / Reuters

Zysk netto CD Projektu w drugim kwartale 2020 roku wyniósł 54,8 mln zł i był o 8,6 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 59,9 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk wzrósł o 61,5 proc.

Opublikowany dziś raport jest ostatnim przed premierą gry "Cyberpunk 2077". Zgodnie z kalendarzem zamieszczonym na stronie CD Projektu wyniki za III kwartał 2020 r. ujrzą światło dzienne 26 listopada. Tydzień wcześniej, 19 listopada, ma odbyć się długo oczekiwana premiera "Cyberpunka".

– Poprawa wyników w porównaniu do ubiegłego roku jest efektem m.in. utrzymującej się popularności "Wiedźmina 3", w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach. Pod koniec ubiegłego roku udostępniliśmy "Gwinta" użytkownikom urządzeń z systemem iOS, zaś w I półroczu br. miał on swoją premierę na systemie Android. "Wojna Krwi" trafiła na Nintendo Switch. Przygotowane po raz pierwszy wersje mobilne naszych gier zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD Projekt ds. finansowych.

– Do wyraźnej poprawy sprzedaży grupy przyczyniły się wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa. Zaangażowanie graczy wyraźnie wzrosło w okresie tzw. lockdownu, a dodatkowo wiele osób sięgnęło po gry po raz pierwszy lub po latach przerwy – przede wszystkim dzięki ich dostępności w ramach cyfrowej dystrybucji, czyli bez konieczności wychodzenia z domu – dodaje Piotr Nielubowicz.

Oczekiwania siedmiu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes wahały się od 42,4 mln zł do 76,5 mln zł zysku netto.

Grupa wypracowała 171 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 163,6 mln zł. Przychody wzrosły o 28,1 proc. wobec analogicznego okresu 2019 roku.

Zysk operacyjny zwiększył się rok do roku o 48,4 proc. do 58,5 mln zł. Konsensus zakładał 62,3 mln zł zysku.

Koszty sprzedaży CD Projektu w drugim kwartale wzrosły rok do roku o 14,8 proc., do 37,6 mln zł. Saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych było ujemne i wyniosło ok. 1 mln zł wobec dodatniego wyniki na poziomie ponad 700 tys. zł przed rokiem. Grupa odnotowała m.in. 1,5 mln zł kosztu wynikającego z likwidacji nieruchomości inwestycyjnych.

Wynik EBITDA CD Projektu w drugim kwartale sięgnął 67,5 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 41,5 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 71,7 mln zł.

Wyniki grupy CD Projekt w drugim kwartale 2020 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów (dane w mln zł)
2Q2020 wyniki kons. różnica rdr kdk YTD 2020 rdr








Przychody 171,0 163,6 4,5% 28,1% -11,4% 364,0 69,2%
EBITDA 67,5 71,7 -5,8% 41,5% -36,8% 174,3 126,2%
EBIT 58,5 62,3 -6,2% 48,4% -40,1% 156,1 160,6%
zysk netto j.d. 54,8 59,9 -8,6% 61,5% -40,5% 146,8 185,0%








marża EBITDA 39,5% 43,6% -4,12 3,73 -15,88 47,88% 11,88
marża EBIT 34,2% 37,9% -3,71 4,67 -16,40 42,88% 14,91
marża netto 32,0% 36,4% -4,39 6,63 -15,65 40,32% 16,21

Nakłady na prace rozwojowe (w ujęciu gotówkowym) w drugim kwartale wzrosły do ok. 60 mln zł z 54,3 mln zł kwartał wcześniej. Łączne nakłady wykazane w bilansie spółki na koniec czerwca wyniosły 483,1 mln zł.

Przepływy operacyjne netto CD Projektu w drugim kwartale wyniosły 98,7 mln zł, wobec 46,9 mln zł mln zł przed rokiem.

Segment CD Projekt Red, zajmujący się produkcją gier komputerowych, wypracował w drugim kwartale 51,2 mln zł zysku netto i 112,6 mln zł przychodów, wobec odpowiednio 31,7 mln zł i 91,6 mln zł przed rokiem. Wynik netto drugiego segmentu grupy - dystrybutora cyfrowych wersji gier komputerowych GOG - sięgnął 3,7 mln zł, a przychody 60,8 mln zł. Przed rokiem GOG odnotował 2,1 mln zł zysku netto przy 47,3 mln zł przychodów.

Grupa podała, że w trzecim kwartale wyniki mogą być pod presją kosztów związanych z kampanią promocyjną i przygotowaniem do premiery gry "Cyberpunk 2077".

W pierwszym półroczu 2020 roku grupa wypracowała 146,8 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 364 mln zł - były to odpowiednio wzrosty o 185 proc. i 69 proc. rok do roku.

Z końcem czerwca grupa miała dostęp łącznie do 479,2 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy, o 131 mln zł mniej niż na koniec grudnia.

Spółka informowała w maju o zamiarze zakupu obligacji skarbowych Polski, USA, Niemiec i Szwajcarii za łącznie 300 mln zł - w drugim kwartale na zakup obligacji spółka wydała 159 mln zł. Z końcem półrocza CD Projekt posiadał obligacje Skarbu Państwa o wartości 49,5 mln zł, obligacje USA za 46,8 mln zł, Szwajcarii za 41,5 mln zł oraz Niemiec za 20,2 mln zł.

Grupa podała, że na koniec kwartału pozycja bilansowa "sprzedaż przyszłych okresów" - związana m.in. z zaliczkami na poczet tantiem oraz otrzymanymi lub należnymi tantiemami, głównie w związku z planowaną premierą gry "Cyberpunk 2077" - wyniosła 192,9 mln zł i była o 25,3 mln zł wyższa niż kwartał temu

Na koniec czerwca w grupie zatrudnionych było 1 079 osób, o 35 więcej niż na koniec 2019 roku.

kuc/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (7)

dodaj komentarz
_boss_
Lentex 2Q 28mln netto jednostkowy zysk, połow CDr
znawca_wszystkiego
Firma która ma kapitalizację na giełdzie jak KGHM ma 50mln zysku??? To dramat i farsa.
etre
Król jest nagi. Współczuję posiadaczom.
5474n
tiaa, na pewno,
tymczasem zazdrość aż bije po oczach z każdego jęczącego komentarza, hehe
wtomek
Będzie jutro jazda u nas, ten śmietnik ma 16% udziału w naszym grajdole

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki