Zysk netto j.d. Agory w drugim kwartale. 2023 roku wyniósł 6,9 mln zł wobec 16 mln zł straty netto j.d. rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Przedział oczekiwań analityków ankietowani przez PAP Biznes zakładał od 14 mln zł straty do 6,8 mln zł zysku.


Zysk operacyjny w drugim kwartale br. sięgnął 0,7 mln zł wobec 11,8 mln zł straty rok wcześniej. Prognoza analityków była w przedziale od 1,9 mln zł straty operacyjnej do 0,9 mln zł zysku operacyjnego.
EBITDA wzrosła o 71,6 proc. do 44,8 mln zł wobec oczekiwań analityków w przedziale 17,3-43,8 mln zł.
Przychody Agory wzrosły o 24,9 proc. do 326,9 mln zł wobec oczekiwań 325-327,6 mln zł.
Jak podano, istotny wpływ na poziom przychodów drugiego kwartału 2023 r. miała konsolidacja z grupą Eurozet, dzięki której segment Radio odnotował największy wzrost przychodów spośród wszystkich segmentów operacyjnych.
Segment "film i książka" odnotował w drugim kwartale 6,4 mln zł straty operacyjnej wobec 7,4 mln straty rok wcześniej, a przychody wzrosły o 9,8 proc. do 105 mln zł . W II kwartale sieć kin Helios sprzedała 2 mln biletów.
Działalność prasowa Agory w drugi kwartale zmniejszyła sprzedaż o 2,2 proc. do 52,5 mln zł i zanotowała 2,6 mln zł straty operacyjnej wobec 4,6 mln zł straty przed rokiem.
Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej wyniosły 17,8 mln zł. Stanowiło to 45,8 proc. całkowitych wpływów, co oznacza wzrost o 2,5 p.p. rdr
Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec czerwca 2023 r. wyniosła ponad 295 tys., co oznacza utrzymanie zbliżonego poziomu w stosunku do analogicznego okresu 2022 r.
W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w drugim kwartale o 12,4 proc. do 52,4 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł o 10,7 proc. do 10,6 mln zł.
Biznes internetowy grupy wypracował w II kw. przychody na poziomie 37,8 mln zł (spadek o 11,9 proc.) i wykazał 2,3 mln zł straty operacyjnej wobec 1,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Działalność radiowa przyniosła grupie 14,7 mln zł zysk operacyjnego wobec 1 mln zł zysku przed rokiem. Przychody wzrosły o 190,9 proc. do 80 mln zł.
Pod koniec lutego br. Agora zwiększyła zaangażowanie w Eurozet do 51 proc."Zgodnie z szacunkami Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w 2. kwartale 2023 r. o 6,5 proc. r/r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 3,1 mld zł. Wartość ta była wyższa również w porównaniu z analogicznymi okresami 2019, 2020 i 2021 r. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu całego krajowego rynku reklamowego i jego poszczególnych segmentów, zarząd Agory oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. wyniesie 4-6 proc." - napisano.
Według nowych szacunków spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2023 roku o 20-25 proc. wobec 9-14 proc. zakładanych wcześniej. Zwyżka wydatków na reklamę w internecie sięgnie 4-7 proc. wobec wcześniej przewidywanych 2-5 proc. Na reklamę w radiu zwiększy się o 2-5 proc. wobec wcześniej zakładanej zwyżki o 1-4 proc. Przewidywania dotyczące zwyżki reklamy zewnętrznej pozostały na poziomie 5-10 proc.
Dynamika wydatków na reklamę w telewizji według nowych szacunków ma wzrosnąć o 1-4 proc. (wcześniej przewidywano pomiędzy spadkiem o 1 proc. a wzrostem o 2 proc.), a w prasie może spaść o 5-8 proc. (poprzednio szacowano spadek na 7-10 proc.).
epo/ ana/