REKLAMA

Zysk netto 11 bit studios w III kw. '18 wyniósł 3,6 mln zł, 16 proc. poniżej konsensusu

2018-11-15 08:56
publikacja
2018-11-15 08:56

Zysk netto producenta gier 11 bit studios wyniósł w trzecim kwartale 3,6 mln zł i okazał się o 16 proc. niższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Przychody wyniosły 13,9 mln zł i były o 10 proc. wyższe od konsensusu.

fot. Marek Wiśniewski / / Puls Biznesu

W trzecim kwartale 2018 r. spółka wypracowała 3,6 mln zł zysku netto oraz 13,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec straty netto 0,83 mln zł i przychodów 2,73 mln zł w analogicznym okresie 2017 r.

Spółka poniosła w trzecim kwartale 4,75 mln zł kosztów usług obcych oraz 2,5 mln zł kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych, wobec odpowiednio 1,63 mln zł i 0,67 mln zł kosztów przed rokiem.

W ocenie spółki, wpływ na wyniki finansowe za trzeci kwartał i całe dziewięć miesięcy 2018 r. miała premiera gry "Frostpunk" oraz sprzedaż gier "Moonlighter" oraz "This War of Mine".

"Jesteśmy przekonani, że +Frostpunk+, dzięki podejmowanym inicjatywom, w tym wydawaniu dodatków do gry czy premierom na kolejnych platformach sprzętowych, jeszcze przez szereg kwartałów będzie miał strategiczne znaczenie dla wyników finansowych spółki" - napisano w piśmie zarządu w raporcie kwartalnym.

Podano, że spółka będzie koncentrować się na produkcji gry Projekt 8, planowanej na pierwsze miesiące 2019 r. premierze gry Children of Morta oraz rozwijaniu dotychczasowych tytułów wydawnictwa.

"Dywersyfikacja źródeł przychodów, co pokazują choćby nasze tegoroczne wyniki finansowe, ma stabilizujący wpływ na kondycję spółki i jest jednym z ważniejszych elementów strategii" - dodano.

Spółka podała, że prowadzi "bardzo aktywne" działania akwizycyjne, których celem jest budowa portfela wydawniczego na kolejne lata.

"(...) Spółka zdecydowała się znacznie agresywniej niż do tej pory zabiegać o nowe projekty oraz sięgać po tematy, które dotychczas były poza jej zasięgiem ze względu na budżet. Dotychczasowa, konserwatywna strategia 11 bit studios w obszarze wydawniczym zakładała, że pojedynczy projekt nie może pochłonąć więcej niż 2 mln zł. Po zmianach poprzeczka została podniesiona do 5 mln zł, co znacznie poszerza możliwości pozyskania wartościowych (od strony komercyjnej) projektów do portfela wydawniczego" - napisano w raporcie.

Jak dodano, kilkuletnia strategia spółki zakłada premierę gry stworzonej przez zewnętrznego dewelopera co kwartał.

Wyniki spółki 11 bit studios w trzecim kwartale 2018 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów (dane w mln zł)
3Q2018 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2018 rdr
Przychody 13,9 12,6 10,2% 414,8% -68,0% 59,6 422,8%
EBITDA 6,5 6,3 3,2% - -79,7% 38,1 955,4%
EBIT 5,0 5,2 -2,9% - -83,9% 35,2 1457,5%
zysk netto j.d. 3,6 4,3 -16,0% - -86,1% 28,5 -
marża EBITDA 46,8% 49,7% -2,96 57,87 -26,80 63,93% 32,26
marża EBIT 36,0% 40,6% -4,60 61,90 -35,29 59,06% 39,24
marża netto 25,9% 33,7% -7,81 55,53 -33,64 47,82% 64,49

*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.

doa/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki