

Konsumenci i konsumentki upodabniają się do siebie pod względem wydatków i zwyczajów zakupowych.
Autorzy badania "Gender Factor", przeprowadzonego przez Mobile Institute, Beauty Management i Glossy Media, wzięli pod lupę trendy zakupowe przedstawicieli obu płci.
Z badania wynika, iż kobiety coraz częściej sięgają po produkty i usługi w powszechnym mniemaniu zarezerwowane dla płci przeciwnej - kupują m.in. samochody, elektronikę czy dobre alkohole.
"Konsumentki kupujące w męskich branżach, czyli tzw. Zosie Samosie, to zazwyczaj kobiety należące do pokolenia Y. 75 proc. tej grupy to panie w wieku 25-34 lata. Są fankami podróży, zdrowego stylu życia i zakupów" - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca w agencji badawczej Mobile Institute.
Zmieniają się też zwyczaje zakupowe mężczyzn, zwłaszcza młodych. Kupują impulsywnie i polują na okazje, coraz częściej sugerują się aktualnymi trendami, i są bardzo podatni na promocje.
Kobiety uważają, że w reklamach nadal przedstawiane są stereotypowo. Przedstawiciele obu płci w równym stopniu zgadzają się, że mężczyźni też są osadzani przez marketerów w stereotypowych rolach.
Badanie pokazuje, że kobiety i mężczyzn łączy coraz więcej, bo obie płcie wybierają coraz bardziej zbliżony styl życia. A im młodsze pokolenie, tym więcej podobieństw. Wspólne obszary to podróże, sport, rozrywka, a nawet gotowanie i codzienne zakupy. I panie, i panowie w podobnym stopniu interesują się zwiedzaniem świata — 48 proc. kobiet i 34 proc. mężczyzn deklaruje, że jest fanem podróżowania.
Znaczny odsetek przedstawicieli obu płci interesuje się tematem oszczędności i inwestowania (25 proc. kobiet i 35 proc. mężczyzn) oraz sportem i zdrowym stylem życia (34 proc. kobiet i 27 proc. mężczyzn). Kobiety przyznają, że lubią i kupują alkohol (fankami dobrego alkoholu określiło się w badaniu 13 proc. kobiet, a fanami 26 proc. mężczyzn), do wkładania do koszyka z zakupami procentów przyznało się 29 proc. kobiet w wieku 25-34 lata i 34 proc. mężczyzn.
Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu"


























































