Alior Bank wprowadza zmiany do swojej bankowości elektronicznej. Użytkownicy będą mogli m.in. zatwierdzać transakcje internetowe za pomocą powiadomień push i łączyć się z konsultantem z poziomu aplikacji bez potrzeby dodatkowej autoryzacji.
Do 14 września banki mają czas na dostosowanie swoich systemów do przepisów dotyczących silnego uwierzytelniania. Przypomnijmy, tego dnia wchodzą w życie regulacje dyrektywy PSD2 dotyczące mocniejszego uwierzytelniania użytkowników bankowości elektronicznej i kart płatniczych. Przy okazji w systemach bankowości elektronicznej i mobilnej niektóre banki wdrażają dodatkowe nowości.


Alior Bank poinformował swoich klientów o tym, że w ramach dostosowania do wymogów unijnej dyrektywy wprowadzi:
-
nowy sposób logowania,
-
zmiany w autoryzacji transakcji kartą i BLIKiem oraz
-
krótszy czas sesji, zakończonej automatycznym wylogowaniem z serwisu transakcyjnego.
Zmiany obejmą proces logowania do bankowości internetowej. Klienci, poza identyfikatorem i hasłem, będą podawali kod SMS lub potwierdzali logowanie przy pomocy aplikacji mobilnej (tzw. logowanie dwuskładnikowe). Jeśli klient doda swoje urządzenie do zaufanych, wystarczy, że podczas logowania wpisze swój identyfikator i hasło. Listą zaufanych urządzeń można będzie zarządzać za pośrednictwem bankowości internetowej.
Bank wdraża nowy sposób zatwierdzania transakcji w bankowości internetowej. Użytkownicy będą mogli autoryzować dyspozycję za pomocą powiadomień push z aplikacji. Powiadomienia zatwierdzane będą przy pomocy kodu PIN, odcisku palca lub Touch ID. Pojawi się też ciekawa nowość – możliwość zatwierdzania przelewów aplikacją nawet wówczas, gdy telefon nie będzie miał dostępu do internetu. Wówczas generowany będzie kod QR, który wystarczy zeskanować telefonem. Więcej na ten temat tutaj.

50 pytań i odpowiedzi. Poradnik (nie tylko) dla początkujących
OBLIGACJE OSZCZĘDNOŚCIOWE
Czy obligacje detaliczne są bezpieczne? Czy chronią przed inflacją? Odpowiadamy na 50 najczęstszych i najważniejszych pytań o propozycję Skarbu Państwa dla oszczędzających.
Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
Użytkownicy aplikacji będą też mogli połączyć się z infolinią banku z poziomu programu bez potrzeby odpowiadania na pytania weryfikacyjne. Z kolei w bankowości internetowej skrócony zostanie czas trwania sesji do 5 minut. Jeśli użytkownik nie będzie wykonywał żadnej czynności w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej, zostanie automatycznie wylogowany po 5 minutach.
Zmiany obejmą także płatności mobilne i karty zbliżeniowe. W systemie Blik pojawi się konieczność dodatkowej autoryzacji co piątą transakcję. Klient będzie też musiał wpisywać PIN co piątą transakcję zbliżeniową poniżej kwoty 50 zł. Zasady płatności powyżej 50 zł pozostają bez zmian. Więcej o zmianach w płatnościach kartami pisaliśmy a artykule „Jak będą wyglądały płatności kartą po 14 września?”.
Zobacz także: Zmiany w logowaniu do banków po 14 września »