REKLAMA
KONFLIKT ROSJA-UKRAINA

Zmiany także w Alior Banku. Nowe zasady logowania

Wojciech Boczoń2019-08-26 08:21analityk Bankier.pl
publikacja
2019-08-26 08:21

Alior Bank wprowadza zmiany do swojej bankowości elektronicznej. Użytkownicy będą mogli m.in. zatwierdzać transakcje internetowe za pomocą powiadomień push i łączyć się z konsultantem z poziomu aplikacji bez potrzeby dodatkowej autoryzacji.

Do 14 września banki mają czas na dostosowanie swoich systemów do przepisów dotyczących silnego uwierzytelniania. Przypomnijmy, tego dnia wchodzą w życie regulacje dyrektywy PSD2 dotyczące mocniejszego uwierzytelniania użytkowników bankowości elektronicznej i kart płatniczych. Przy okazji w systemach bankowości elektronicznej i mobilnej niektóre banki wdrażają dodatkowe nowości.

fot. / / YAY Foto

Alior Bank poinformował swoich klientów o tym, że w ramach dostosowania do wymogów unijnej dyrektywy wprowadzi:

  • nowy sposób logowania,

  • zmiany w autoryzacji transakcji kartą i BLIKiem oraz

  • krótszy czas sesji, zakończonej automatycznym wylogowaniem z serwisu transakcyjnego.

Zmiany obejmą proces logowania do bankowości internetowej. Klienci, poza identyfikatorem i hasłem, będą podawali kod SMS lub potwierdzali logowanie przy pomocy aplikacji mobilnej (tzw. logowanie dwuskładnikowe). Jeśli klient doda swoje urządzenie do zaufanych, wystarczy, że podczas logowania wpisze swój identyfikator i hasło. Listą zaufanych urządzeń można będzie zarządzać za pośrednictwem bankowości internetowej.

Bank wdraża nowy sposób zatwierdzania transakcji w bankowości internetowej. Użytkownicy będą mogli autoryzować dyspozycję za pomocą powiadomień push z aplikacji. Powiadomienia zatwierdzane będą przy pomocy kodu PIN, odcisku palca lub Touch ID. Pojawi się też ciekawa nowość – możliwość zatwierdzania przelewów aplikacją nawet wówczas, gdy telefon nie będzie miał dostępu do internetu. Wówczas generowany będzie kod QR, który wystarczy zeskanować telefonem. Więcej na ten temat tutaj.

Użytkownicy aplikacji będą też mogli połączyć się z infolinią banku z poziomu programu bez potrzeby odpowiadania na pytania weryfikacyjne. Z kolei w bankowości internetowej skrócony zostanie czas trwania sesji do 5 minut. Jeśli użytkownik nie będzie wykonywał żadnej czynności w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej, zostanie automatycznie wylogowany po 5 minutach.

Zmiany obejmą także płatności mobilne i karty zbliżeniowe. W systemie Blik pojawi się konieczność dodatkowej autoryzacji co piątą transakcję. Klient będzie też musiał wpisywać PIN co piątą transakcję zbliżeniową poniżej kwoty 50 zł. Zasady płatności powyżej 50 zł pozostają bez zmian. Więcej o zmianach w płatnościach kartami pisaliśmy a artykule „Jak będą wyglądały płatności kartą po 14 września?”.

Zobacz także: Zmiany w logowaniu do banków po 14 września »

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy
Najlepsze konta dla płacących kartą lub telefonem - styczeń 2022 r.

Najlepsze konta dla płacących kartą lub telefonem - styczeń 2022 r.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
czytacz
Wszystko to prowadzi do czego?
-jak nie będę miał czynnego smartfona to nie odbiorę ani sms-a,ani nie zaloguję się do aplikacji mobilnej.Już samo posiadanie internetu domowego i komputera PC nie wystarczy!
- będą mogli zacząć pobierać opłaty za przesyłane sms-y
cyklonb
Ewidentnie chcą wyłapać wszystkie konta i karty na figurantów itp...
antek10
Wszystko musi Unia nakazać bo rząd chyba siedzi w kieszeni lobby bankowego.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki