W dużej mierze wynika to z geometrii ronda, która zmusza kierowców do ograniczenia prędkości i zachowania szczególnej ostrożności wobec pozostałych uczestników ruchu. Jednak na rondzie obowiązują konkretne zasady, o których kierowcy często zapominają – przypominają instruktorzy Szkoły Jazdy Renault.
|
Choć zapisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym” jasno nie precyzują zasad poruszania się po rondzie, warto pamiętać o tym, że właściwy dobór pasa ruchu oraz prawidłowe używanie kierunkowskazów to podstawa bezpieczeństwa. Jeżeli kierowca zamierza skręcać na rondzie w prawo, powinien zająć pas maksymalnie zbliżony do prawej krawędzi i zasygnalizować to kierunkowskazem.
W przypadku konieczności zmiany pasa już na rondzie należy pamiętać, aby ustąpić pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po tym pasie. Chcąc jechać prosto przez rondo, zazwyczaj powinno się odpowiednio wcześniej włączać kierunkowskaz w celu sygnalizowania opuszczenia ronda.
Kwestia prawidłowego używania kierunkowskazów jest szczególnie istotna w przypadku małych rond z jednym pasem ruchu. Wcześniejsze sygnalizowanie chęci opuszczenia ronda ułatwia włączenie się do ruchu innym samochodom czekającym na wjazd i dzięki temu zwiększa płynność jazdy.
Przy bezpiecznym pokonywaniu rodna szczególną uwagę należy zwrócić na jadące obok ciężarówki, a także motocykle. Duże samochody potrzebują więcej przestrzeni do skrętu, dlatego zdarza się, że na rondzie zajmują więcej niż jeden pas. Na motocykle należy zwracać szczególną uwagę, ponieważ ze względu na mniejsze rozmiary mogą się one pojawić na rondzie nagle i „niezauważone” przez innych kierowców.
mo






















































