Zalando poinformowało o skutecznym sfinalizowaniu strategicznego połączenia z About You Holding, dzięki czemu obie firmy umocniły swoją pozycję na europejskim rynku e-commerce mody i stylu życia. Zalando na razie przejęło pakiet 91,45% akcji About You, ale docelowo zamierza wykupić także pozostałą ich część.


O planowanym połączeniu obie spółki informowały już w grudniu 2024 r. 1 lipca br Komisja Europejska wyraziła zgodę na koncentrację, a zaraz po tym Zalando formalnie nabyło 91,45% kapitału zakładowego About You. Koncern planuje w dalszej kolejności wykup akcji akcjonariuszy mniejszościowych w drodze fuzji About You ze spółką zależną należącą do Zalando.
Połączenie spółek ma umocnić pozycję Zalando jako e-platformy związanej z modą i stylem życia. Obie strony transakcji zachowają swoją tożsamość, wykorzystując synergie w sferze logistyki, infrastruktury płatniczej i współpracy handlowej. Jak czytamy w informacji prasowej, oferty Zalando i About You będą się uzupełniać zarówno w relacjach biznes-konsument, jak i biznes-biznes.
W segmencie B2C oferujemy klientom i markom dwa odrębne i bogate doświadczenia zakupowe. W segmencie B2B, łącząc nasze uzupełniające się możliwości logistyczne i programowe – ZEOS, Tradebyte i SCAYLE – stworzymy jeszcze bardziej zaawansowany system operacyjny e-commerce, który umożliwi markom i sprzedawcom detalicznym zarządzanie wielokanałową działalnością w Europie i poza nią. - zapowiada Robert Gentz, co-Ceo i współzałożyciel Zalando.
W Polsce Zalando rywalizuje w Internecie przede wszystkim z grupą CCC (właściciel Modivo i e-obuwie), Answear i wspomnianym AboutYou. W samym 2024 r. grupa odnotowała globalnie skorygowany zysk operacyjny na poziomie 511 mln euro wobec 350 mln rok wcześniej. Z usług platformy korzystają prawie 52 miliony klientów na całym świecie.
AD


























































