W Ministerstwie Cyfryzacji zostało podpisane porozumienie pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a Bankiem PKO BP. Porozumienie dotyczy współpracy przy realizacji rządowego programu "Rodzina 500 plus".


Wniosek o wypłatę świadczenia z programu będzie można składać od 1 kwietnia. Będzie można to zrobić nie tylko w formie papierowej w urzędzie lub za pośrednictwem poczty, ale również z wykorzystaniem bankowości internetowej. Nie będzie do tego potrzebny kwalifikowany podpis elektroniczny ani Profil Zaufany, służący do kontaktów obywateli z administracją. Zainteresowani po raz pierwszy uzyskają możliwość wejścia w odpowiednią zakładkę, która pozwoli im na bezpośrednie wypełnienie i przesłanie wniosku. Mogą też zostać przekierowani do systemu ZUS, gdzie już bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł będą mogli złożyć wniosek, który automatycznie przesłany zostanie do gminy przyznającej świadczenie.
Prócz kanału bankowości elektronicznej, zainteresowani będą mieli też możliwość składania wniosków on-line z wykorzystaniem trzech innych kanałów - prowadzonego przez ministerstwo rodziny systemu Empatia, Platformy Usług Elektronicznych ZUS oraz platformy ePUAP.
W spotkaniu oprócz przedstawicieli banku PKO BP i ZUS uczestniczyli minister cyfryzacji Anna Streżyńska oraz wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Bartosz Marczuk.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR) Elżbieta Łukowska/dyd