# Dochodzą informacje z komunikatu prasowego #
ZUE chce przejąć 70 proc. udziałów w krakowskiej spółce Railway. W poniedziałek 16 lutego został podpisany list intencyjny w tej sprawi. ZUE liczy na sfinalizowanie transakcji do połowy roku - poinformowała spółka w komunikacie.
Negocjacje trwały od 1 grudnia zeszłego roku. Spółka opóźniła przekazanie informacji o rozmowach.
Warunkiem zawieszającym jest uzyskanie zgody prezesa UOKiK. Proces pozyskania zgody jest w toku.
"Railway jest podmiotem, który wchodzi w prawa i obowiązki wynikające z kontraktów handlowych oraz umów, których stroną była ThyssenKrupp GfT Polska Spółka (...) będąca częścią niemieckiego koncernu ThyssenKrupp AG, w ramach którego odpowiada za sprzedaż na terenie całej Polski materiałów do budowy i remontów torowisk tramwajowych oraz kolejowych, a także za świadczenie usług i udostępnianie know-how w zakresie komunikacji szynowej oraz techniki budowlanej" - napisano w komunikacie.
Koncern ThyssenKrupp AG we wrześniu 2014 r. zdecydował o zamknięciu działalności handlowej w zakresie infrastruktury szynowej na terenie Polski. Planowane przejęcie ma pozwolić grupie ZUE, na kontynuowanie, poprzez Railway, działalności handlowej do tej pory prowadzonej na terenie Polski przez ThyssenKrupp GfT Polska. Firma Railway będzie prowadziła swoją działalność w takim samym zakresie co spółka ThyssenKrupp GfT Polska - kontynuując dostawy szyn, podkładów kolejowych, akcesoriów, kruszywa, itp.
"Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego przejęcia większościowego pakietu Railway to ważny krok w realizacji naszej strategii uzupełnienia obecnej działalności grupy ZUE o działalność produkcyjno-handlową. Chcemy by docelowo stanowiła ona około 1/4 naszego biznesu. Skalę przejmowanej działalności obrazują przychody ThyssenKrupp GfT Polska za rok obrotowy kończący się 30 września 2014, które sięgnęły 282 mln zł" - powiedział cytowany w komunikacie Wiesław Nowak, prezes ZUE.
"Przejęcie to także szansa uzyskanie szeregu pozytywnych efektów, m.in. w zakresie poszerzenia kompleksowości zakresu świadczonych przez nas usług - firma ThyssenKrupp GfT Polska była jednym z naszych największych dostawców. Chcielibyśmy aby proces pozyskania zgody prezesa UOKiK przebiegł pozytywnie, liczymy na sfinalizowanie transakcji jeszcze w tym półroczu - dodał.
W komunikacie podano, że w związku z wygaszaniem działalności przez ThyssenKrupp GfT Polska, ZUE podpisała 27 stycznia 2015 roku z ThyssenKrupp GfT Polska umowę na zakup materiałów nawierzchni torowej takich jak szyny kolejowe, szyny tramwajowe, akcesoria torowe, podkłady itp. za łączną kwotę 19,5 mln zł, jak również zobowiązała się w terminie do 31 stycznia 2016 r. do zakupu w transzach innych materiałów nawierzchni torowej o łącznej wartości ok. 40,4 mln zł. (PAP)
morb/ gsu/ asa/