YouTube zarobił 15 mld dolarów z reklam w 2019 r. To o ponad jedną trzecią więcej niż rok wcześniej i jednocześnie ok. 10 proc. całkowitych przychodów spółek należących do Google’a – donosi serwis venturebeat.com.


Przychód z reklam rośnie z każdym kwartałem. Tylko w ostatnich trzech miesiącach roku na konto YouTube’a wpłynęło z tego tytułu 5 mld dolarów. To jednak wciąż ok. 20 proc. zarobków największego rywala na rynku reklamy - Facebooka.
Jak poinformował w komunikacie Sundar Pichai, dyrektor Google’a, firma na subskrypcjach platformy Youtube Premium, która umożliwia oglądanie filmów bez reklam, Music Premium oraz płatnej telewizji zarobiła w czwartym kwartale 2019 r. 5,3 mld dolarów.
Zarobki YouTube’a zostały ujawnione po raz pierwszy, odkąd Google kupił serwis w 2006 r. Zarobki wszystkich spółek wchodzących w skład Alphabet w ostatnim kwartale 2019 r. wyniosły 46 mld dolarów – o 17 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r., głównie za sprawą wyszukiwarki Google, która wygenerowała 27,2 mld dolarów przychodu. Na czysto Alphabet zarobił w tym okresie 10,7 mld dolarów.
Według szacunków przedstawicieli Google'a z platformy YouTube korzysta nawet 2 mld osób, czyli blisko jedna trzecia wszystkich internautów.
MKZ