YouTube został pokonany przez TikToka. Użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych więcej czasu spędzają na oglądaniu materiałów filmowych na chińskiej aplikacji mobilnej – podaje The Verge.


Amerykanie postawili na TikToka? Użytkownicy z USA więcej czasu w czerwcu spędzili na oglądaniu filmików w aplikacji mobilnej stworzonej przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance niż na YouTube'ie – wynika z raportu App Annie, na który powołuje się portal The Verge.
Przeczytaj także
Użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych łącznie w ciągu miesiąca przez jedną dobę (24 godzin) oglądali materiały zamieszczone na TikToku. Natomiast na YouTube - 22 godziny i 40 minut. Różnica pomiędzy serwisami nie jest duża. Jednak trend utrzymuje się od trzech miesięcy. Z kolei po raz pierwszy chińska aplikacja wyprzedziła YouTube w sierpniu ubiegłego roku.
Zdecydowanie inaczej wygląda sytuacji w Wielkiej Brytanii, gdzie użytkownicy korzystali z TikToka w czerwcu średnio przez 26 godzin w skali miesiąca oraz 16 godzin z serwisu YouTube. W Zjednoczonym Królestwie chińska aplikacja mobilna wyprzedziła YouTube w maju 2020 r. - od tamtej pory dysproporcja w oglądalności zaczęła rosnąć.
Zasadnicza różnica pomiędzy YouTubem a TikTokiem to czas trwania filmików. Chińska aplikacja stawia na krótsze materiały m.in. poradnikowe, makijażowe czy komediowe. W serwisie popularną są także występy taneczne, w których naśladowany jest oryginalny wykonawca utworu.
Dane przedstawione w raporcie App Annie dotyczą wyłącznie oglądalności na smartfonach z systemem Android.
DF