Przez internet, bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego, można wysyłać PIT-y wraz z załącznikami, a także ich korekty. Potwierdzeniem złożenia deklaracji jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Traktowane jest ono na równi z dowodem nadania listu poleconego czy potwierdzeniem złożenia zeznania bezpośrednio w urzędzie skarbowym.
![]() |
![]() |
Do wysłania deklaracji podatkowych drogą elektroniczną potrzebne są dane, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji czyli: PESEL, a w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej również NIP, imię i nazwisko, data urodzenia i kwota przychodu wykazana w zeznaniu rocznym za 2011 rok.
Kancelaria Premiera przypomina, że gwarancję bezpieczeństwa dają tylko te formularze, które zostały pobrane ze strony systemu e-Deklaracje na stronie www.finanse.mf.gov.pl.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/premier.gov.pl/moc/dabr
Źródło:IAR