REKLAMA

Mercator Medical: Wpływ pandemii wciąż korzystny dla grupy

2020-09-23 12:24
publikacja
2020-09-23 12:24
Materiały prasowe

Zarząd Mercator Medical ocenia, że wpływ pandemii wciąż jest bardzo korzystny dla grupy i spodziewa się kontynuacji tego trendu w kolejnych kwartałach - wynika z wypowiedzi przedstawicieli zarządu podczas prezentacji na GPW Innovation Day. Wpływ wprowadzonych wyższych cen w segmencie produkcji ma być widoczny w wynikach kolejnych miesięcy, mogą także wzrosnąć ceny w segmencie dystrybucji.

"Obecnie wpływ sytuacji pandemicznej na nas wciąż jest bardzo korzystny i spodziewamy się kontynuacji tego wpływu w kolejnych kwartałach" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Witold Kruszewski.

Ocenił on, że w segmencie dystrybucji wciąż utrzymują się wysokie ceny wynikające z przewagi popytu nad podażą.

"Można spodziewać się, że wraz ze wzrostem cen producentów te ceny (w segmencie dystrybucji - PAP) mogą ponownie wzrosnąć – dystrybutorzy muszą chronić swoje marże" - powiedział Kruszewski.

Jego zdaniem, wpływ wzrostu cen w segmencie produkcji będzie widoczny w kolejnych kwartałach.

"Jeżeli chodzi o segment produkcji - podnosiliśmy ceny znacznie w drugim kwartale. To, co widzimy w wynikach drugiego kwartału dopiero się w pełni pokaże w kolejnych okresach, kiedy wszystkie miesiące będą pokazywać ceny zrealizowane z umów, o których informowaliśmy" - dodał Kruszewski.

"Wzrosty cen producentów, przy stabilnych cenach u dystrybutorów, będą powodowały spadki marż u dystrybutorów (…). Musimy wziąć pod uwagę to, że ceny producentów rosły z miesiąca na miesiąc, więc ten wpływ będzie się rozkładał w czasie. Mówimy o cenach kontraktacji rękawic w Azji, a pomiędzy kontraktacją a wyprodukowaniem, wysyłką, dowiezieniem do magazynu i sprzedażą (…) mija kilka miesięcy, więc będzie opóźnienie pomiędzy wzrostem ceny producentów, a tym jak wzrost się przełoży na marże w segmencie dystrybucji" - powiedział członek zarządu.

Prezes Wiesław Żyznowski poinformował, że grupa chce kontynuować ekspansję w Europie Zachodniej.

„W drugim kwartale Europa Zachodnia odpowiadała za 33 proc. sprzedaży i to jest dla nas ważna rzecz i możemy zapewnić, że Mercator ma jeszcze dużo do zrobienia i będzie robił ekspansję wykorzystując swoje +pięć minut+" - powiedział prezes.

"Nasza strategia, transformacja biznesowa polega m.in. na tym, że postanowiliśmy wykorzystać sytuację, z którą mamy teraz do czynienia i o wiele bardziej zdecydowanie wejść na rynki Europy Zachodniej" - dodał Żyznowski.

Mercator Medical zanotował w pierwszej połowie 2020 roku 231,1 mln zł zysku netto (2,6 mln zł straty przed rokiem) przy przychodach na poziomie 578 mln zł (+124 proc. rdr). W samym drugim kwartale przychody wyniosły 375,2 mln zł (+175 proc. rdr), a zysk netto 210,5 mln zł (0,9 mln zł rok wcześniej). (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki