REKLAMA

Woodpecker.co zapowiada reorganizację i optymalizację firmy

2024-02-15 13:34
publikacja
2024-02-15 13:34

Woodpecker.co, technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, której wyniki spadły w IV kw. 2023 r., zapowiada reorganizację i optymalizację całej firmy - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

Woodpecker.co zapowiada reorganizację i optymalizację firmy
Woodpecker.co zapowiada reorganizację i optymalizację firmy
/ GPW

Woodpecker.co miał w IV kw. 2023 r. 6,5 mln zł przychodu ze sprzedaży wobec 6,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 93 tys. zł, a EBITDA 789 tys. zł. W IV kwartale 2022 r. było to odpowiednio 1,851 mln zł i 2,094 mln zł.

"Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wygląda sytuacja i że trzeba wyciągnąć wnioski z tego co nie zadziałało, tak jak byśmy chcieli. Dlatego pracujemy teraz nad planem, który zakłada reorganizację i optymalizację całej firmy"- powiedział podczas konferencji prasowej Mateusz Tarczyński, współzałożyciel i prezes zarządu Woodpecker.co.

"Jest to proces skomplikowany, wymaga przemyślenia, ale uważam, że trzeba nad tym popracować. To całościowy przegląd organizacji od góry do dołu i szukanie tych miejsc, które powinniśmy usprawnić, poprawić"- dodał.

Jako przyczynę spadku wyników za IV kwartał 2023r. wobec analogicznego okresu roku ubiegłego przedstawiciele spółki określają problemy wynikające z opóźnień.

"Przyznajemy, że faktycznie są, czy były problemy wynikające z opóźnień, których nie przewidywaliśmy. (...) To już jest na ostatniej prostej. Mamy też tą pokorę w zrozumieniu, że nie jest tak, że wszystko będzie od razu pięknie działało, ale będziemy mieli takie filary, na których ten wzrost będziemy w stanie budować już za chwilę"- powiedział Tarczyński.

Elementami wzrostu na rok 2024 mają być produkty AI Video oraz Prospect.

"Zaczynamy zmieniać podejście, jeśli chodzi o to, gdzie dać nacisk, m.in. na to, żeby teraz skupić się bardzo mocno na monetyzacji, żeby wykorzystać to, co wypracowaliśmy. Oprócz tego są inicjatywy marketingowe, nad którymi pracujemy"- powiedział Tarczyński.

W listopadzie 2023 roku spółka wprowadziła nowy cennik w celu dostosowania swojej oferty do oczekiwań użytkowników. Nowe metryki, takie jak liczba kontaktowanych potencjalnych klientów (contacted prospects), liczba przechowywanych potencjalnych klientów (stored prospects) oraz liczba aktywnych klientów dla agencji (active clients), są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na modele cenowe, które odzwierciedlają rzeczywiste wykorzystanie usług. Z nowych metryk korzystają już wszyscy nowi klienci, którzy rozpoczęli współpracę z Woodpeckerem po 15 listopada 2023 roku.

Proces przejścia obecnych klientów na nowy cennik jest przewidziany na pierwszy kwartał tego roku, co oznacza, że pełne efekty wprowadzenia nowej struktury cenowej ukażą się w drugim kwartale 2024 roku, kiedy to cała baza klientów będzie korzystać już z zaktualizowanej oferty.

Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie automatyzujące komunikacje w modelu software as a service (SaaS). Oprogramowanie wykorzystuje algorytmy, które m.in. wysyłają spersonalizowane komunikaty, wykrywają odpowiedzi i przypominają o kontakcie. (PAP Biznes)

mil/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki