REKLAMA
OKAZJA

Właściciel Biedronki pokazuje wyniki. Jest lepiej niż było

2024-03-06 19:36, akt.2024-03-06 20:11
publikacja
2024-03-06 19:36
aktualizacja
2024-03-06 20:11

Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, miała w czwartym kwartale 2023 roku 198 mln euro zysku netto jednostki dominującej, o 15,8 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie.

Właściciel Biedronki pokazuje wyniki. Jest lepiej niż było
Właściciel Biedronki pokazuje wyniki. Jest lepiej niż było
fot. Fotokon / / Shutterstock

Przychody wzrosły w tym okresie o 16,7 proc. do 8,15 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 578 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. rdr.

W całym 2023 roku EBITDA grupy wzrosła o 17 proc. rok do roku do 2,16 mld euro przy przychodach na poziomie 30,6 mld euro (wzrost o 20,6 proc.). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 756 mln euro (wzrost o 28,2 proc.).

Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, zakłada, że nakłady inwestycyjne w 2024 r. powinny być zbieżne z 2023 r. i wynieść 1,2 mld euro - poinformowała spółka w komunikacie.

"Nasza długoterminowa wizja pozostaje niezmieniona i ponownie potwierdzamy nasze zaangażowanie w naszą realizację programu nakładów inwestycyjnych, który w 2024 r. powinien być zbieżny z 2023 r. i wynieść 1,2 mld euro. Poza rozbudową i przebudową sieci sklepów program obejmuje także m.in. wzmocnienie infrastruktury logistycznej w Polsce, Portugalii i Kolumbii i pierwsze inwestycje mające na celu rozpoczęcie działalności na Słowacji - pierwsze sklepy mają zostać otwarte pod koniec tego roku" - napisano w raporcie.

W 2023 roku nakłady inwestycyjne grupy Jeronimo Martins wyniosły 1,209 mld euro, z czego 46 proc. (559 mln euro) zainwestowano w Biedronce. W 2022 roku CAPEX grupy wynosił 1,013 mld euro.

Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, chce, aby na dywidendę trafiło 0,655 euro na akcję, co stanowi wzrost o 19,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego - podała spółka w raporcie.

Grupa Jeronimo Martins nie wyklucza, że marża EBITDA Biedronki będzie w tym roku pod większą presją niż w 2023 roku - podała spółka w raporcie rocznym.

"W otoczeniu, które stało się bardziej konkurencyjne i w którym cena stała się decydującym czynnikiem bardziej niż kiedykolwiek, Biedronka utrzyma pozycję lidera cenowego i będzie stawiać priorytetowo wzrost sprzedaży, wykorzystując swoją siłę handlową, aby stworzyć jeszcze większe możliwości oszczędzania dla polskich konsumentów. Dzięki wzmocnionej propozycji wartości, Biedronka będzie pracować nad przekształceniem korzystnych warunków popytowych w wyższe wolumeny i lepszy miks marżowy, jako sposób na ograniczenie olbrzymiej presji wynikającej z szybko spadającej inflacji cen żywności w połączeniu z wysoką inflacją kosztów" - napisano w raporcie.

"Niemniej jednak, biorąc także pod uwagę decyzję spółki o dalszym inwestowaniu w zwiększenie wynagrodzeń pracowników, nie wykluczamy, że marża EBITDA może znaleźć się pod większą presją niż w 2023 r." - dodała grupa.

Jak wskazano, wzrost siły nabywczej w Polsce może wspomóc konsumpcję, choć w styczniu wolumeny w sektorze handlu detalicznego żywnością nadal spadały.

Biedronka planuje w tym roku otworzyć 130-150 sklepów netto. Program modernizacji ma objąć ponad 300 placówek.

W 2023 roku EBITDA grupy Jeronimo Martins wzrosła o 17 proc. rok do roku do 2,17 mld euro przy przychodach na poziomie 30,6 mld euro (wzrost o 20,6 proc.). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 756 mln euro (wzrost o 28,2 proc.).

EBITDA Biedronki w ubiegłym roku wyniosła 1,84 mld euro, co oznacza wzrost o 19,4 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 8,5 proc. wobec 8,8 proc. w 2022 r. (PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki