Wartość sprzedaży Sokołowa w 2022 r. wzrosła o 18,5 proc., czyli ponad 800 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Spółka zrealizowała inwestycje przeznaczając na nie w minionym roku ponad 276 mln złotych.


"W minionym roku wartość sprzedaży wzrosła o 18,5 proc. czyli ponad 800 mln zł. To rekordowy wynik (...), jednak oczywiście czynnikiem o zasadniczym znaczeniu jest tu inflacja, na którą wpłynęły wzrost cen surowców i produkcji" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes zarządu, Bogusław Miszczuk.
W komunikacie podano, że w 2022 roku firma wprowadziła 150 nowych produktów.
Jak poinformował prezes, spółka zrealizowała inwestycje przeznaczając na nie w minionym roku ponad 276 mln złotych.
"Wdrażamy je według planu, który wpisuje się w nową, 5-letnią strategię grupy Danish Crown, do której Sokołów należy" - powiedział prezes.
"Realizowane przez nas inwestycje pozwalają nam zwiększać moce produkcyjne i ograniczają zużycie surowców naturalnych oraz minimalizują nasz wpływ na środowisko. W minionym roku zmniejszyliśmy zużycie gazu o 250.000 m sześc., zużycie energii o ok. 1.700 MWh, zużycie wody o 16.000 m sześc., a zużycie folii o ok. 4.300 kg – 120.000 metrów" - dodał Miszczuk.
W opinii prezesa, że ze względu na niezwykle złożoną sytuację rynkową, trudno obecnie o uzasadnione prognozy na najbliższą przyszłość.
"Zachodzące zmiany są bardzo dynamiczne, dlatego nie jesteśmy w stanie stwierdzić, kiedy nastąpi stabilizacja. (...) Z pewnością będziemy, jak i w minionym roku, aktywnie szukać i wdrażać rozwiązania optymalizujące. Niemniej jednak nadal stawiać będziemy na stabilny, stały rozwój, a także realizować inwestycje z zakresu zrównoważonej produkcji żywności" – powiedział Bogusław Miszczuk. (PAP Biznes)
alk/ asa/