Wartość wielkanocnego koszyka zakupów, w dniach 6-12 kwietnia 2020 roku, spadła w Polsce o 10 proc. w porównaniu do ubiegłorocznego okresu przedświątecznego (15-21 kwietnia 2019 r.) - wynika z analizy Nielsena.
Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży we wskazanym okresie to: farby do włosów +17 proc., kiełbasy +14 proc., jajka +10 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: figurki czekoladowe -35 proc., majonez -14 proc., masło -10 proc.
"Okresy przedświąteczne tradycyjnie cechują wzrosty sprzedaży. Również w tym roku tydzień przedświąteczny wyróżnił się pozytywną dynamiką na tle pozostałych tygodni, jednak w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy jego wartość spadła o 10 proc. Dwucyfrowe spadki odnotowały kategorie związane z kulinarnym przygotowaniem do świątecznych celebracji" - powiedziała, cytowana w komunikacie, Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce. (PAP Biznes)
pel/ gor/
























































