REKLAMA

Warszawska strefa płatnego parkowania będzie rozszerzona. Sąd oddalił skargę prokuratury

2021-07-06 16:51
publikacja
2021-07-06 16:51
Warszawska strefa płatnego parkowania będzie rozszerzona. Sąd oddalił skargę prokuratury
Warszawska strefa płatnego parkowania będzie rozszerzona. Sąd oddalił skargę prokuratury
fot. Mateusz Włodarczyk /

Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę prokuratury na uchwałę Rady Miasta, rozszerzającą strefę płatnego parkowania o kolejne dwie dzielnice: Wolę i Pragę - Północ. Orzeczenie jest prawomocne.

Jak napisano w orzeczeniu, "strefę płatnego parkowania ustala się na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych lub realizacji lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej".

Sąd zaznaczył też, że w uzasadnieniu projektu uchwały wskazano, że od poprzedniej zmiany granic strefy parkowania wprowadzonej w 2011 roku, "w stolicy rozwinęła się komunikacja publiczna (dokończenie pierwszej i budowa drugiej linii metra, rozwój sieci połączeń tramwajowych i autobusowych, modernizacja taboru) co daje realną alternatywę dla samochodu". Strefa miałaby zostać rozszerzona o Wolę i Pragę-Północ, gdzie w związku z bliskością II linii metra panuje deficyt miejsc parkingowych.

Na obu tych obszarach przeprowadzone zostały konsultacje społeczne z mieszkańcami, których większość poparła pomysł rozszerzenia strefy. "Podkreślić należy, że Prokurator nie wniósł zarzutów co do samego zakresu zmiany granic Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie" - przekazał w orzeczeniu sąd.

W swojej skardze prokuratura zarzucała, że uchwała została podjęta pomimo braku uzyskania wymaganej prawem opinii, zarządcy drogi, czyli wg. prokuratury - Zarządu Dróg Miejskich, a podpisał się pod nią jedynie prezydent Warszawy. Sąd uznał te przesłanki za bezzasadne, argumentując, "że zarządcą drogi jest Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, a nie Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, jak wskazuje skarżący". Wskazał też, "że projekt przedmiotowej uchwały wraz z uzasadnieniem został sporządzony przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, także tym bardziej zarzut braku zaopiniowania ww. projektu uchwały w zakresie zmiany granic strefy płatnego parkowania przez Zarząd Dróg Miejskich jest niezasadny".

W związku z tym skarga została oddalona.

Warszawska Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego od września 2021 r. została rozszerzona o nowe obszary na Woli i Pradze-Północ. To w sumie 7,8 tys. miejsc parkingowych i 117 ulic, które przeszły często przemianę dużo większą niż samo postawienie parkomatów. Uchwałę w tej sprawie przyjęli 14 maja 2020 roku stołeczni radni. Została ona zaskarżona przez prokuraturę, a w lutym 2021 Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę. Teraz orzeczenie stało się już prawomocne. (PAP)

Autorka: Marta Stańczyk

mas/ robs/

Źródło:PAP
Tematy
​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

Advertisement

Powiązane: Samorządy i regiony

Komentarze (8)

dodaj komentarz
greatmongo
nie rozumiem czemu przy stacjach metra nie ma duzych parkingow? Wystarczyloby np. cos takiego ze maks parkowanie 12 godzin zeby ludzie nie zostawiali tam na stale aut i byloby super
dziki_losos
Przy większości nie ma, bo brakuje miejsca - metro powstaje w mocno zabudowanych obszarach, i nie ma gdzie wcisnąć wielkiego parkingu, bo wszędzie już coś stoi. Parkingi P+R istnieją, ale z reguły na obrzeżach miasta, na zasadzie - zostaw tu samochód i dojedź SKMem albo autobusem (np. P+R Wawer / Anin), tudzież tramwajem Przy większości nie ma, bo brakuje miejsca - metro powstaje w mocno zabudowanych obszarach, i nie ma gdzie wcisnąć wielkiego parkingu, bo wszędzie już coś stoi. Parkingi P+R istnieją, ale z reguły na obrzeżach miasta, na zasadzie - zostaw tu samochód i dojedź SKMem albo autobusem (np. P+R Wawer / Anin), tudzież tramwajem (np. P+R Aleja Krakowska).
kasa1979
Co czaskoskiemu udalo sie we wsiawie nie zepsuc:)))
andregru
"Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego" sami płacimy za głupoty urzędników w każdym mieście . Dodatkowy podatek tym razem dla mieszkańców za posiadanie samochodu .
jkl777
Sa przeciez karty mieszkanca za 30 zł / rok.
greatmongo
mieszkaniec ma za 3 zlote meisiecznie abonament. strefa musi byc
wrecker
Dużo samorządów kosi mieszkańców bo mlaskacz z Żoliborza daje kasę tylko tam gdzie lokalny pisuar rządzi. A jak mieszkańcy nie głosowali na zabobon to mają cierpieć

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki