Banki stają na głowie aby pozyskać nowych klientów lub doprowadzić do przeniesienia rachunku od konkurencji. Każda okazja jest dobra do promocji produktu, a nowe rozwiązania banków mają nam ułatwić życie. BNP Paribas Fortis w ubiegłym tygodniu wprowadził kartę kredytową z okazji Igrzysk Olimpijskich. Oprócz funkcjonalności standardowej karty kredytowej, bank daje możliwość ubezpieczenia „Bezpieczna podróż” dla miłośników sportów zimowych. Z kolei mBank w ramach promocji OC/AC proponuje klientom nowoczesny zestaw głośnomówiący po promocyjnej cenie. W tym samym czasie Deutsche Bank próbował zadowolić wymagania każdego klienta, a Alior Bank naprawi nam cieknący kran i zapłaci za leczenie zimowej grypy. Pomysły banków nabierają tempa, a z każdym tygodniem klienci mają coraz ciekawszą paletę produktów do wyboru.
Karta dla zakochanych
W ubiegłym tygodniu za bank dla zakochanych uznaliśmy Pekao SA. Z podobnych zniżek w sklepach partnerów programu rabatowego mogą także skorzystać posiadacze kart MultiBanku.
![]() | Wszystko o kartach w jednym miejscu |
Hipoteki w zasięgu ręki
Najnowsze zmiany w ofertach kredytów hipotecznych wskazują na wyraźną poprawę tego segmentu rynku. Raiffeisen Bank jest kolejnym z banków, które zmniejszają oprocentowanie kredytów mieszkaniowych. Od początku lutego stawki dla produktów hipotecznych w polskiej walucie spadły o 0,4 punktu procentowego, natomiast produkty w euro o 0,8 puntu procentowego. Bank do końca kwietnia oferuje także promocję sprzedaży wiązanej produktów. Każdy klient, który wykupi za pośrednictwem banku polisę na życie, będzie zwolniony z prowizji przygotowawczej w przy zaciąganiu kredytów i pożyczek hipotecznych.
Raiffeisen Bank zapowiada zwiększone zaangażowanie w kredyty hipoteczne, skupiając się na ofercie skierowanej dla klientów z dochodami powyżej przeciętnych. Chociaż aktualnie najmodniejsze są kredyty z rządowymi dopłatami, to jednak młode małżeństwa nie są jedynymi klientami zainteresowanymi kupnem mieszkania. Pomimo wysokich cen mieszkań, banki przestają chować swoje kredyty hipoteczne za osłoną depozytów i pożyczek gotówkowych.
Zmiany w Deutsche Banku
Rekomendacja Związku Banków Polskich była impulsem dla banków, aby większą uwagę skupiły na pozyskaniu klientów za pomocą rachunków osobistych. W ubiegłym tygodniu kolejne zmiany w ofercie wprowadził Deutsche Bank PBC. Zgodnie z trendem maksymalnego spersonalizowania konta, bank oddaje do wyboru klientów 7 rozwiązań. W ofercie znajdziemy konto dla młodzieży, bezpłatny rachunek internetowy, konto uniwersalne oraz rachunki dla inwestorów i kredytobiorców.
![]() | Wszystko o kontach w jednym miejscu |
Fachowcy z Aliora
Swojej oferty konta nie zmienia Alior Bank, jednak klasyczny rachunek wzbogaca o bezpłatny pakiet assistance. Po grudniowych podwyżkach, aby zatrzymać stałych klientów bank stawia na jakość oferowanych usług. W ubiegłym tygodniu wprowadzono pakiet asssitance „Pomocni Fachowcy”. Klienci mogą prosić o pomoc bank w przypadku problemów z samochodem, zdrowiem lub naprawą sprzętu domowego. Produkt wspierany kampanią reklamową został stworzony wraz z Grupą Mondial Assistance. Tego typu usługa zbliża klientów ze standardowymi produktami do możliwości klientów zamożnych. Pakiet dodatkowych usług kojarzony jeszcze do niedawna z bankowością prywatną jest już w zasięgu znacznie większej grupy klientów. Bank gwarantuje stałym klientom całodobowy dostęp do usługi za pomocą linii telefonicznej Mondial Assistance.
Tomasz Jaroszek
Bankier.pl



























































