ABC Data chce zostać liderem w Europie Środowo-Wschodniej

W wyniku realizacji trzyletniej strategii ABC Data chce zostać liderem w Europie Środowo-Wschodniej. Jednym z elementów nowej strategii mają być nowe umowy dystrybucyjne z producentami sprzętu, obejmujące cały region. ABC Data chce rozwijać się w regionie poprzez spółki córki w modelu exportowym. Myśli też o nowych segmentach działalności.

"Publikację strategii planujemy w ostatnim tygodniu czerwca. Strategia będzie trzyletnia, do końca 2018 r. Najprawdopodobniej razem ze strategią nie podamy prognoz finansowych. Nie planujemy też podania prognozy na ten rok oddzielnie" - powiedziała w wywiadzie dla PAP prezes spółki Ilona Weiss.

"W wyniku realizacji strategii ABC Data ma zostać liderem dystrybucji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" - dodała.

Poinformowała, że jednym ze środków zmierzających do realizacji tego celu będą nowe umowy dystrybucyjne z producentami sprzętu.

"Jesteśmy w trakcie prowadzenia rozmów na temat nowych umów dystrybucyjnych obejmujących cały region. Będą to dużo lepsze umowy, gdyż gwarantują otrzymanie dopłat producenckich na wszystkich rynkach. Do tej pory było tak, że podpisywaliśmy umowę regionalną np. z przedstawicielstwem w Polsce i dopłaty były tylko na rynku polskim" - powiedziała.

W ramach nowej strategii ABC Data nie planuje uruchamiania spółek na nowych rynkach.

"Planujemy rozwijać się w regionie poprzez nasze obecne spółki-córki oraz w modelu exportowym. Myślimy też o nowych segmentach działalności, ale nie mogę zdradzić szczegółów" - powiedziała Weiss.

"Obecnie około 50 proc. stanowi u nas sprzedaż krajowa i sprzedaż na rynkach zagranicznych. Docelowo zdecydowanie ponad 50 proc. będzie to sprzedaż na rynkach zagranicznych" - dodała.

Poinformowała też, że w strategii zostanie zaprezentowane nowe podejście do marki Colorovo.

Kolejnym elementem realizacji strategii ma być rozwój przez akwizycje.

"Rozglądamy się na rynku i oceniamy możliwości przeprowadzenia akwizycji. Nasze zadłużenie netto jest niskie i kształtuje się na poziomie ok. 100 mln zł, zatem mamy przestrzeń finansową w bilansie na finansowanie akwizycji" - powiedziała.

"Celem ewentualnej akwizycji jest rozwój wertykalny, czyli chcemy rosnąć w wyspecjalizowanych obszarach rynku bez konieczności budowy własnych kompetencji. Wcześniejszym przykładem takiej akwizycji wertykalnej był iSource" - dodała.

Prezes poinformowała także, że strategia będzie zawierała jeszcze dwa bardzo istotne, niesygnalizowane dotąd elementy.

"Spodziewamy się dobrych wyników"

"Jeśli chodzi o konsensus PAP zakładający 75 mln zł EBITDA nie uważam tego za wysoko postawioną poprzeczkę, ale nie chciałabym mówić więcej, ponieważ nie podajemy prognoz" - powiedziała PAP Weiss.

Prezes ABC poinformowała, że spodziewa się dobrych wyników spółki w pierwszym półroczu 2015 r.

"W całym półroczu możliwe jest osiągnięcie zadowalającej dynamiki wzrostu" - powiedziała.

W lutym sejm uchwalił zmiany ws. odwróconego VAT. Celem nowelizacji ustawy jest uszczelnienie systemu podatkowego przez wprowadzenie innego sposobu pobierania VAT - tzw. mechanizmu odwróconego VAT - w obszarach, w których dochodzi do szczególnie dużych nadużyć. Nowe przepisy mają wejść w życie z początkiem lipca.

"Spodziewam się, że nowe przepisy o VAT pozytywnie wpłyną na cash flow, gdyż zakup i sprzedaż niektórych produktów będzie mogła być zwolniona z VAT" - powiedziała Weiss.

"Nowe przepisy mogą zmniejszyć ilość ofert na rynku, ale w sytuacji ograniczenia podaży marże powinny wzrosnąć. Podobne rozwiązania funkcjonują w Czechach od 1 kwietnia, wiec mamy wiedzę jak to może przebiegać. Nie chcę jednak mówić o szczegółach" - dodała.

ABC Data z końcem kwietnia przestanie dystrybuować materiały eksploatacyjne do drukarek Hewlett-Packard, w związku z zakończeniem współpracy przez amerykańskiego partnera. Z końcem października 2015 r. zakończenie współpracy planowane jest też w zakresie pozostałych linii produktowych.

"Brak umowy z HP nie wpłynie istotnie na wyniki finansowe, z uwagi na zwiększenie zakresu współpracy z innymi wiodącymi producentami m.in. Dell, Lenovo. Nie wykluczamy jednak powrotu do rozmów z HP za jakiś czas, jak już będzie po podziale spółki" - powiedziała prezes.

Wiess zapytana, czy obecnie jakiś inwestor branżowy prowadzi rozmowy ws. przejęcia spółki powiedział:

"Obecnie nie są prowadzone rozmowy z żadnym inwestorem branżowym zainteresowanym spółką".

Grzegorz Suteniec (PAP)

gsu/ ana/

Źródło: PAP Biznes

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~Ek

Prezes powiedziała z błędem ortograficznym? ;-)
W języku polskim pisze się "eksportowym", a nie "exportowym". Dziwne, że redaktorzy PAP o tym nie wiedzą....

! Odpowiedz
ABCDATA 1,23% 0,82
2018-12-14 17:00:00
WIG -0,29% 58 780,55
2018-12-14 17:05:00
WIG20 -0,31% 2 303,41
2018-12-14 17:15:00
WIG30 -0,27% 2 620,67
2018-12-14 17:15:00
MWIG40 -0,25% 4 066,57
2018-12-14 17:15:00
DAX -0,54% 10 865,77
2018-12-14 17:35:00
NASDAQ -2,26% 6 910,67
2018-12-14 22:02:00
SP500 -1,91% 2 599,95
2018-12-14 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl