W najbliższych dniach kilka banków planuje prace modernizacyjne. Będą one oznaczać wyłączenie dostępu do systemów bankowości elektronicznej lub wstrzymanie obsługi płatności kartowych i Blik. Niedostępność niektórych usług zapowiedziały Alior Bank, PKO BP, Bank Pekao, Bank Zachodni WBK i Bank Smart.

Weekendowe przerwy planuje kilka instytucji. Bank Zachodni WBK nie będzie obsługiwał płatności kartowych i Blik. W Alior Banku przez kilka godzin zamknięty będzie kantor walutowy, a w Bank Smart – aplikacje mobilne i bankowość internetowa. Poniżej podajemy szczegóły zapowiedzianych utrudnień.
Bank Pekao – prace serwisowe w Pekao24 i usługach maklerskich
W Banku Pekao 1.7.2016 (piątek) w godzinach 00:00 - 02:30 nastąpi przerwa techniczna w dostępie do serwisów Pekao24 i usług maklerskich. Dodatkowo od godziny 22:15 w dniu 1.7.2016 (piątek) do godziny 23:59 w dniu 3.7.2016 (niedziela) nie będzie dostępny serwis Pekao24Makler.
BZ WBK – niedostępne karty i Blik
Bank Zachodni WBK informuje, że z powodu prac konserwacyjnych w piątek 1.7.2016, w godzinach 2:00-5:00 nie będzie można wykonywać żadnych czynności związanych z kartami. W tym czasie niedostępny będzie również Blik.
Bank Smart – brak dostępu do bankowości internetowej i mobilnej
Bank Smart zapowiada prace serwisowe w systemie bankowości elektronicznej. Serwis transakcyjny i aplikacje mobilne będą niedostępne od godziny 23:00 w sobotę 2.7.2016 do godziny 9:00 w niedzielę 3.7.2016. Strony informacyjne i serwis obsługi wniosków będą w tym czasie działać bez zakłóceń. Bank nie przewiduje także przeszkód w realizacji płatności kartowych.
Alior Bank – kantor zamknięty w piątkową noc
Kantor Walutowy Alior Banku będzie niedostępny w godzinach 20:00-24:00 w piątek 1.7.2016.
PKO BP – przerwa w serwisie internetowym, telefonicznym i płatnościach online
PKO Bank Polski informuje, że w związku z planowanymi pracami informatycznymi w niedzielę 3.7.2016 od godz. 00:00 do godz. 02:30 nie będzie możliwe korzystanie z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes oraz z płatności w sklepach internetowych „Płacę z iPKO” i „Płacę z IKO”.
W czasie trwania przerwy transakcje dokonywane przy pomocy aplikacji IKO połączonej z kontem osobistym w PKO Banku Polskim zostaną ograniczone do wypłat z bankomatów oraz płatności w sklepach stacjonarnych. Karty płatnicze będą w tym czasie działać bez zakłóceń.
mk
