Małe sklepy przeżyły oblężenie podczas pandemii Covid-19 - wzrosły m.in. zakupy wina o 14,5 proc.


Rekord sprzedaży alkoholu w małych sklepach padł w okresie świąt Wielkanocnych. W tym czasie odnotowano wzrost obrotów o około 60 proc. oraz średni koszyk zakupowy był o 50 proc. większy niż w ubiegłym roku, komentuje Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platformy Usług S.A. na łamach serwisu internetowego DlaHandlu.pl.
W Polsce otrzymuje się również wzrostowy trend zakupów w małych punkach sklepach spożywczych. Czerwcowy średni koszyk zakupów był o 11 proc. większych w porównaniu do ubiegłego roku. Podczas pandemii zwiększyła się liczba odwiedzin klientów w niewielkich osiedlowych sklepach.
- Przez okres dziesięciu tygodni z największymi restrykcjami konsumenci kupowali alkohol z prawie taką samą częstotliwością jak zwykle (spadek liczby paragonów jedynie o 2,5 proc. rdr), jednak każdorazowe zakupy odbywały się w większych ilościach. Średni koszyk wzrósł o 17,8 proc. rdr. - czytamy na portalu DlaHandlu.pl.
Wśród wydatków na alkohol blisko połowa przeznaczana jest na zakup piwa. Z kolei jedna trzecia alkoholowego portfela Polaków przeznaczana jest na wódkę. Wino stanowi zaledwie 3,5 proc. całego portfela, ale na jego zakupów wydajmy więcej o 14,5 proc. w małych sklepach w porównaniu z ubiegłym rokiem.
DF