REKLAMA

W czasie pandemii sprzedaż wina wzrosła o 14,5 proc.

2020-07-09 08:40
publikacja
2020-07-09 08:40

Małe sklepy przeżyły oblężenie podczas pandemii Covid-19 - wzrosły m.in. zakupy wina o 14,5 proc.

W czasie pandemii sprzedaż wina wzrosła o 14,5 proc.
W czasie pandemii sprzedaż wina wzrosła o 14,5 proc.
fot. Africa Studio / / Shutterstock

Rekord sprzedaży alkoholu w małych sklepach padł w okresie świąt Wielkanocnych. W tym czasie odnotowano wzrost obrotów o około 60 proc. oraz średni koszyk zakupowy był o 50 proc. większy niż w ubiegłym roku, komentuje Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platformy Usług S.A. na łamach serwisu internetowego DlaHandlu.pl.

W Polsce otrzymuje się również wzrostowy trend zakupów w małych punkach sklepach spożywczych. Czerwcowy średni koszyk zakupów był o 11 proc. większych w porównaniu do ubiegłego roku. Podczas pandemii zwiększyła się liczba odwiedzin klientów w niewielkich osiedlowych sklepach.

- Przez okres dziesięciu tygodni z największymi restrykcjami konsumenci kupowali alkohol z prawie taką samą częstotliwością jak zwykle (spadek liczby paragonów jedynie o 2,5 proc. rdr), jednak każdorazowe zakupy odbywały się w większych ilościach. Średni koszyk wzrósł o 17,8 proc. rdr. - czytamy na portalu DlaHandlu.pl.

Wśród wydatków na alkohol blisko połowa przeznaczana jest na zakup piwa. Z kolei jedna trzecia alkoholowego portfela Polaków przeznaczana jest na wódkę. Wino stanowi zaledwie 3,5 proc. całego portfela, ale na jego zakupów wydajmy więcej o 14,5 proc. w małych sklepach w porównaniu z ubiegłym rokiem.

DF

Źródło:
Tematy
Konto firmowe z premią do 2000 zł od Banku Millennium + 400 zł od Bankier.pl

Konto firmowe z premią do 2000 zł od Banku Millennium + 400 zł od Bankier.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki