Jedna z amerykańskich linii lotniczych szykuje się do swojego debiutu na europejskim niebie. Już w przyszłym roku przewoźnik uruchomi pierwsze bezpośrednie połączenie z USA do jednego z najchętniej odwiedzanych miast Starego Kontynentu. To początek szerszej ekspansji, którą firma planuje na nadchodzące lata.


Linie Alaska Airlines planują uruchomić w przyszłym roku swoje pierwsze loty do Europy – bezpośrednie połączenie z Seattle do Rzymu. Nowa trasa przewoźnika z siedzibą w Seattle jest możliwa dzięki przejęciu Hawaiian Airlines w ubiegłym roku – wraz z jej flotą samolotów dalekiego zasięgu.
Loty mają rozpocząć się w maju 2026 r., a bilety trafią do sprzedaży od tegorocznej jesieni – poinformowały linie lotnicze 3 czerwca. Połączenie będzie realizowane cztery razy w tygodniu przy użyciu samolotów Boeing 787-9 Dreamliner, które znajdują się we flocie połączonej spółki po fuzji.
Alaska Airlines planuje do końca dekady dodać z Seattle szereg międzynarodowych tras dalekiego zasięgu.
Andrew Harrison, dyrektor ds. handlowych Alaska Airlines, stwierdził: „Poważnie podchodzimy do budowy globalnego portu przesiadkowego w Seattle i będziemy obsługiwać rynki o największym popycie”.
Władze Alaski od dawna zapowiadały chęć globalnej ekspansji, a 3 czerwca dodały, że wielu członków programu lojalnościowego Mileage Plan prosiło o połączenie do Rzymu z hubu w Seattle.
Włochy pozostają popularnym kierunkiem, co skłoniło znacznie większych rywali, takich jak Delta i United, do zwiększenia liczby połączeń – w tym nowych lotów bezpośrednich na Sycylię i do mniejszych miast na kontynencie.
W maju Alaska Airlines uruchomiła połączenie do międzynarodowego portu lotniczego Narita w Tokio, a we wrześniu planuje rozpocząć loty do Seulu. Harrison poinformował, że loty do Tokio osiągają około 80% obłożenia i dodał, że spodziewa się, iż połączenia do dwóch azjatyckich stolic zwiększą przychody z przewozów cargo.
Aby obsługiwać te trasy, linia musi uzyskać zgodę Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) na objęcie floty Hawaiian Airlines jednym certyfikatem operacyjnym. Alaska spodziewa się uzyskać go w czwartym kwartale bieżącego roku.
J.S.