Technologia oparta na wykorzystywaniu danych biometrycznych w postaci głosu do logowania to pomysł na biznes Łukasza Dyląga. VoicePIN, którego zastosowanie może stanowić przyszłość dla call center, IVR, witryn internetowych, banków czy firm ubezpieczeniowych, był przedmiotem prezentacji przed inwestorami podczas kongresu impact'16 fintech/insurtech we Wrocławiu.
![VoicePIN umożliwi logowanie za pomocą głosu [Startup for Export]](https://galeria.bankier.pl/p/4/d/e79b3ab5ab6ab7-945-567-11-49-1111-667.jpg)
![VoicePIN umożliwi logowanie za pomocą głosu [Startup for Export]](https://galeria.bankier.pl/p/4/d/e79b3ab5ab6ab7-945-567-11-49-1111-667.jpg)
– Obecnie każdy z nas ma dostęp do aplikacji mobilnych, usług internetowych i kont bankowych, lecz ludzie nie przepadają za hasłami. Nie cierpią ich zapamiętywać. W VoicePIN rozwiązujemy ten problem, rozpoznając daną osobę na podstawie jej unikatowych danych biometrycznych w postaci głosu – tłumaczył podczas sesji pitchingowej Startup for Export w ramach kongresu impact'16 fintech/insurtech we Wrocławiu Łukasz Dyląg z Impact.
- Zweryfikuj mnie na podstawie PIN-u głosowego - według Łukasza Dyląga te słowa wystarczą, by zrewolucjonizować rynek i wyprzeć dotychczasową konieczności zapamiętywania haseł. VoicePIN oferuje wyższą jakość obsługi klienta, ponieważ użytkownicy nie muszą zapamiętywać zbędnych haseł do logowania. VoicePIN znajdzie również zastosowanie na urządzeniach przenośnych. W związku z ciągłym rozwojem technologii mobilnych, model będzie dostępny dla każdego użytkownika pragnącego skorzystać z biometrii głosowej.
Jego pomysł na biznes ma przysłużyć się bankom czy operatorom telefonicznym w celu uwierzytelniania, logowania, przeprowadzania transakcji, a nawet wykrywania oszustw i emocji. Jest to rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo w związku z wykorzystywaniem danych biometrycznych i modelu wykrywania nagrań. Jego zaletą jest zapewnienie wielokanałowej funkcjonalności oraz możliwości szybkiego i wygodnego wdrożenia. – Telefony komórkowe i stacjonarne mają mikrofony, dlatego głosu możemy używać zawsze jako bardzo naturalnego i wygodnego środka komunikacji – zapewniał Łukasz Dyląg. – VoicePIN nie jest jedynym modelem wykorzystującym biometrię. Jednak rozwiązanie to sprawdza się w większości sytuacji, z jakimi spotyka się na co dzień użytkownik, m.in. przy jeździe samochodem czy w pracy.
Bankier.pl to patron medialny impact'16 fintech/insurtech.
Katarzyna Rostkowska