Nordic Entertainment Group (Nent Group) uruchomi 3 sierpnia w Polsce swoją platformę streamingową Viaplay - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Miesięczna opłata za usługę została ustalona na 34 zł. Do końca 2023 roku Viaplay ma być dostępny w 15 krajach.


Nent Group zapowiada, że platforma Viaplay zaoferuje w Polsce wydarzenia sportowe, międzynarodowe filmy i seriale, programy dla dzieci, a także swoją oryginalną produkcję.
Nent Group podaje statystyki, z których wynika, że obecnie 25 proc. gospodarstw domowych w Polsce (ich liczba szacowana jest na 13,8 mln) płaci za usługi streamingowe, a na tych gospodarstw, którzy za nie płacą, przypada średnio 1,5 subskrypcji. Oczekuje się, że obie liczby będą znacząco rosnąć w kolejnych latach.
Po uruchomieniu platformy streamingowej w Polsce Viaplay będzie dostępny w dziewięciu europejskich krajach, a w dalszej części roku usługa ma być oferowana również w Stanach Zjednoczonych. W pierwszym kwartale 2022 roku platforma trafi do Holandii, a do końca 2023 roku do kolejnych czterech państw. (PAP Biznes)
pr/ ana/














