REKLAMA

Utrzymuje się wysoka sprzedaż aut osobowych w Polsce

2009-05-08 06:13
publikacja
2009-05-08 06:13
8.5.Warszawa (PAP) - W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedano w Polsce 116 tys. 702 nowe samochody osobowe - o 1,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku - podał instytut Samar, monitorujący rynek.

Sprowadzono także 195 tys. 581 samochodów używanych.

W kwietniu tego roku salony polskich dilerów opuściło 28 tys. 736 nowych aut osobowych, o 7,6 proc. mniej niż w marcu, ale o 2,4 proc. więcej niż w kwietniu ubiegłego roku.

Zdaniem szefa Samaru Wojciecha Drzewieckiego, utrzymujący się niewielki wzrost sprzedaży to w dużym stopniu efekt zakupów dokonywanych u nas przez Niemców i Słowaków, dla których polska oferta, pomimo obserwowanych w ostatnim czasie podwyżek cen aut, za sprawą słabego złotego wciąż pozostaje atrakcyjna.

Kolejny miesiąc z rzędu zmniejsza się poziom zakupów dokonywanych przez firmy. Ich udział w całości sprzedaży oscyluje wokół 36 proc. (ponad 42 proc. udziału rok wcześniej). Jeszcze niedawno to właśnie firmy były gwarancją ograniczania spadku sprzedaży - powiedział szef Samaru.

W rankingu najchętniej kupowanych marek po czterech miesiącach tego roku pierwsze miejsce zajmuje Skoda ze sprzedażą ponad 13 tys. samochodów, o 12,5 proc. wyższą w porównaniu do roku ubiegłego.

Druga pozycja na tej liście należy do Fiata - 12 tys. 377 sprzedanych aut (wzrost 20,5 proc.), a trzecie miejsce do Toyoty - 10 tys. 612 samochodów (spadek o 21,7 proc.).

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Volkswagen - 9 tys. 650 sprzedanych samochodów, Opel - 9 tys. 057, Ford - 8 tys. 596, Renault - 6 tys. 491, Kia - 5 tys. 399, Peugeot - 4 tys. 622 i Hyundai - 4 tys. 473 aut.

Maleje natomiast prywatny import. Od początku roku Polacy sprowadzili 195 tys. 581 samochodów używanych, o 44,7 proc. mniej niż w okresie czterech miesięcy roku ubiegłego. Najwięcej było pojazdów liczących powyżej 10 lat - 44,7 proc. ogółu prywatnego importu. (PAP)

sto/ je/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~logik
650 tys. to fakt. W tym 0,5 mln. Deawoo Tico, Lanos, Fiat CC i maluchy. Dziś po prostu ludzie wolą porządny urzywany samochód niż np. Matiz i Fiat SC (co mniej więcej im odpowiada uwzględniając 10 lat).
~xtrac

Jakie czasy takie samochody. Nie było nic innego do kupienia, nie mówiąc o sile nabywczej, itp, itd. 10 lat temu np. opel astra to było auto "z górnej półki" a import z zachodu nie istaniał (chyba że składaki). Wtedy właśnie lanos, felicjia, uno to było to co najczęściej wybierał rynek.

Dnia 2009-05-08 o godz.

Jakie czasy takie samochody. Nie było nic innego do kupienia, nie mówiąc o sile nabywczej, itp, itd. 10 lat temu np. opel astra to było auto "z górnej półki" a import z zachodu nie istaniał (chyba że składaki). Wtedy właśnie lanos, felicjia, uno to było to co najczęściej wybierał rynek.

Dnia 2009-05-08 o godz. 09:45 ~logik napisał(a):
> 650 tys. to fakt. W tym 0,5 mln. Deawoo Tico, Lanos, Fiat
> CC i maluchy. Dziś po prostu ludzie wolą porządny urzywany
> samochód niż np. Matiz i Fiat SC (co mniej więcej im
> odpowiada uwzględniając 10 lat).
~remek odpowiada ~xtrac
To co jezdzi dzis po naszych ulicach to juz srednia europejska. Zaczynaja dominowac duze nowe i najwyzej kilkuletnie samochody.
~jazqarz odpowiada ~remek
Fakt, na ulicach to biedy nie widac. Samochody wypasione, czyste, przyjemnie popatrzec i ... pojezdzic na grila (co go PIS wynalazl :-))
~xtrac
ciekawe co będzie jak się Niemcom i Słowakom skończy sianko na dopłaty???...sytuacja w dłuższej perspektywie wygląda dramatycznie...zresztą czym tu się podniecać, skoro od 10 lat polski rynek nowych samochodów jest na dnie (dla przypomnienia 1999 r. sprzedaż nowych wynosiła ok. 650 tys. szt), a potem średnio mniej więcej po ok. 300 ciekawe co będzie jak się Niemcom i Słowakom skończy sianko na dopłaty???...sytuacja w dłuższej perspektywie wygląda dramatycznie...zresztą czym tu się podniecać, skoro od 10 lat polski rynek nowych samochodów jest na dnie (dla przypomnienia 1999 r. sprzedaż nowych wynosiła ok. 650 tys. szt), a potem średnio mniej więcej po ok. 300 tys. szt. rocznie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki