REKLAMA
OKAZJA

Usługi zawojowały internet. Które kupujemy najczęściej?

2024-07-06 18:00
publikacja
2024-07-06 18:00

Wartość rynku handlu internetowego usługami w Polsce przekroczy w 2029 roku 150 mld zł, w latach 2024-2029 będzie rosła średniorocznie o 10 proc. - ocenia firma badawcza PMR.

Usługi zawojowały internet. Które kupujemy najczęściej?
Usługi zawojowały internet. Które kupujemy najczęściej?
fot. Peter Olexa / / Unsplash

Według raportu PMR, wartość rynku handlu internetowego usługami w 2023 r. osiągnęła 89 mld zł, co przełożyło się na wzrost o 28 proc. w porównaniu z 2022 r.

"Jest to, poza rosnącą liczbą sprzedanych usług, efekt wzrostów cen oraz migracji dystrybucji z kanału tradycyjnego do kanału online. Prognozy PMR wskazują, że w 2029 r. wartość całego rynku przekroczy już wyraźnie 150 mld zł – w latach 2024-2029 będzie ona rosła średniorocznie (CAGR) o 10 proc." - napisano w raporcie.

Według PMR w 2023 r. na rynku sprzedano ponad 170 mln usług w kanale online, a w 2024 roku spodziewany jest wzrost o kolejne 14 mln.

"Wzrosty stymulowane są rosnącym popytem (większa częstotliwość zakupów), wzrostem dochodów ludności i większą popularnością usług zamawianych w kanale online. Dodatkowo warto także wspomnieć o ruchach migracyjnych do Polski, które zwiększają bazę użytkowników usług" - napisano.

"Do 2029 r. prognozujemy, że przybędzie około 65 mln RGUs. Będzie to związane w szczególności ze zmianami w kanale dystrybucji usług na kanał online, a niekoniecznie z pojawieniem się nowych usług" - dodano.

PMR podaje, że w strukturze całego rynku pojedyncze transakcje dominują nad subskrypcjami. Natomiast, udział tych ostatnich zarówno w wolumenie, jak i wartości, będzie wzrastał w kolejnych latach. W szczególności popularnością subskrypcji odznaczają się platformy i serwisy streamingowe z muzyką czy wideo, a także e-dystrybucja biletów na usługi transportowe.

PMR podaje, że na rynku handlu internetowego usługami nie ma wyraźnie dominującej kategorii, chociaż można wyróżnić te największe. Przed pandemią największym segmentem były bilety lotnicze i w 2023 r. odzyskały swoją pozycję. Segment ten oraz usługi turystyczne przekroczyły w ubiegłym roku wartość 10 mld zł.

Silną pozycją odznaczają się także usługi telekomunikacyjne, które pod względem wartości uplasowały się na trzecim miejscu, a analizując tylko model subskrypcyjny ich udział stanowi 40 proc. wartości rynku. (PAP Biznes)

map/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta dla spółek - ranking
Najlepsze konta dla spółek - ranking

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki