
Akcje Dino Polska zadebiutowały na warszawskiej giełdzie po kursie 36,15 złotych. Oznacza to wzrost o 7,9% względem ceny emisyjnej dla inwestorów indywidualnych.

Cenę sprzedaży akcji Dino Polska w transzy dla inwestorów instytucjonalnych ustalono na 34,50 zł, a dla indywidualnych wyniosła ona 33,50 zł. Oferta objęła 48,04 mln akcji, z czego inwestorzy indywidualni objęli tylko 5%. Wartość oferty Dino Polska wyniosła ponad 1,6 mld złotych.
Na koniec grudnia 2016 roku sieć sklepów Dino tworzyło 628 supermarketów (wobec 511 na koniec 2015 roku), głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast.
Przeczytaj także
Do końca 2020 roku spółka chce mieć ponad 1200 sklepów, szacuje, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2700 sklepów grupy.
W 2016 roku Grupa Dino miała 151,2 mln zł zysku netto (wzrost o 23,7 proc. rdr), 288,3 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 37,1 proc. rdr) i 3369,5 mln zł przychodów (wzrost o 30,1 proc. rdr).
KK
