REKLAMA

UODO nałożył na Virgin Mobile Polska wysoką karę

2020-12-14 13:42
publikacja
2020-12-14 13:42
UODO nałożył na Virgin Mobile Polska wysoką karę
UODO nałożył na Virgin Mobile Polska wysoką karę
fot. Shutterstock / / Shutterstock

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) nałożył na Virgin Mobile Polska 1,9 mln zł kary za brak wdrożonych odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych - podał urząd w poniedziałkowym komunikacie.

UODO stwierdził, że spółka naruszyła określone w RODO zasady poufności danych i rozliczalności.

"Virgin Mobile nie przeprowadzał regularnych i kompleksowych testów, pomiarów i oceny skuteczności zastosowanych środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzanych danych. Działania w tym zakresie były podejmowane jedynie przy okazji pojawiających się podejrzeń zaistnienia podatności, czy w związku ze zmianami organizacyjnymi. Ponadto, nie były przeprowadzone testy weryfikujące zabezpieczenia związane z przekazywaniem danych między aplikacjami, które związane były z obsługą osób kupujących usługi przedpłacone. Oprócz tego, podatność związaną z wymianą danych w tych systemach, wykorzystała osoba nieuprawniona do pozyskania danych niektórych klientów spółki" - napisano.

"W efekcie naruszenia ochrony danych, w wyniku którego nieuprawniona osoba uzyskała dane klientów z jednej z baz, organ nadzoru przeprowadził w spółce kontrolę. W wyniku stwierdzonych nieprawidłowości wszczął następnie postępowania administracyjne zakończone nałożeniem kary" - dodano.

Od połowy 2020 roku Virgin Mobile Polska należy do grupy Play Communications.(PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Szukasz kierowcy? Opublikuj ogłoszenie za 89,28 zł

Szukasz kierowcy? Opublikuj ogłoszenie za 89,28 zł

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: 500 zł dla emerytów

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki