Twitter został ukarany za wykorzystywanie adresów e-mail i numerów telefonów użytkowników do targetowania reklam. Poszkodowanych może być nawet 140 mln użytkowników. Serwis społecznościowy zapłaci 150 mln dolarów kary – podaje Reuters.


Twitter wprowadzał w błąd użytkowników serwisu. Amerykańska firma zachęcała osoby zarejestrowane na platformie do podawania numeru telefonu lub adresu e-mail. Dane miały podnieść bezpieczeństwo m.in. poprzez wprowadzenie uwierzytelniania dwuskładnikowego. W rzeczywistości okazało się, że dane przekazywane przez użytkowników były również wykorzystywane w celach marketingowych. Twitter włączał pozyskane informacje do swoich danych dotyczących adresowania reklam. Praktyka była stosowana w latach 2013-2019.
W 2019 roku Twitter przeprosił wskazując, że firma nieumyślnie wprowadziła adresy i numery do swojego systemu reklamowego. Poszkodowanych w wyniku stosowania tej praktyki mogło być nawet ponad 140 mln użytkowników.
„Twitter uzyskiwał dane od użytkowników pod pretekstem wykorzystania ich do celów poprawy bezpieczeństwa. Ostatecznie jednak wykorzystywał je także do celów reklamowych” – skomentowała szefowa FTC Lina M. Khan.
W ramach ugody z Departamentem Sprawiedliwości (DOJ) i Federalną Komisją Handlu (FTC) Twitter zapłaci 150 mln dolarów (około 638,14 ml zł po kursie na dzień 30 maja) kary.
DF

























































