Niemal dokładnie trzy lata temu, 19 maja 2015 roku, miała miejsce premiera gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Gra odniosła ogromny sukces, który odmienił CD Projekt i spojrzenie na polską branżę gier. Z tej okazji zaktualizowaliśmy nasze zeszłoroczne zestawienie liczb, które pokazują skalę sukcesu tego projektu.
Sztuki:
2 - tyle dodatków powstało do trzeciej części gry. "Serca z Kamienia" światło dzienne ujrzało w październiku 2015 roku, "Krew i Wino" zaś w maju 2016 roku.
31 - tyle wynosi średnia wieku wśród pracowników CD Projekt RED.
109 - do tylu krajów trafiła pudełkowa wersja gry.
197 - z tylu krajów pochodzą gracze grający w "Gwinta" - karciankę online powstałą na bazie minigry z "Wiedźmina 3".
ponad 250 - tyle nagród za najlepszą grę roku otrzymał "Wiedźmin 3: Dziki Gon". To rekord w branży.
1,5 tys - tyle osób zaangażowanych było w produkcję gry.
1 mln - tyle sprzedano "Wiedźminów 3" na siedem dni przed premierą gry.
33 mln - łącznie tyle gier trylogii o Geralcie z Rivii sprzedał CD Projekt do końca 2017 roku. Tylko w ostatnim roku liczba ta wzrosła o 8 mln i to mimo faktu, że przecież od premiery ostatniego dodatku minęły już dwa lata.
Lata:
3,5 - tyle czasu zajęło stworzenie trzeciej części "Wiedźmina".
10,5 - tyle czasu minęło od premiery pierwszego "Wiedźmina". Gra ujrzała światło dzienne 26 października 2007 roku.
16 - tyle czasu minęło od kiedy w CD Projekcie zaczęły się pierwsze prace nad "Wiedźminem".
Złote:
6,21 - na tyle wyceniano jedną akcję CD Projektu na początku 2013 roku.
25 - na tyle wyceniano jedną akcję CD Projektu w momencie premiery "Wiedźmina 3".
139,6 - tyle akcje warte są dziś.
101 mln - tyle pieniędzy trafiło do akcjonariuszy w postaci pierwszej historycznej dywidendy CD Projektu. Jej wypłatę umożliwił właśnie sukces "Wiedźmina 3".
306 mln - tyle wyniósł budżet gry. Zawiera się w nim nie tylko proces produkcji, ale także i promocja.
342 mln - tyle wyniósł zysk netto spółki w 2015 roku (roku premiery gry). To najwyższa wartość w historii CD Projektu. Spółka na grze zarabiała także i w 2016 roku, gdy zysk netto ponownie przekroczył poziom ćwierć miliarda złotych (250,5 mln zł).
463 mln - tyle wyniosły przychody spółki w 2017 roku. Odpowiedzialna była za nie głównie seria "Wiedźmin". Lata mijają, a gry wciąż się sprzedają. Warto dodać, że w 2017 roku 95 proc. przychodów ze sprzedaży pochodziło z działalności eksportowej. 54 proc. sprzedaży realizowanej było do odbiorców w USA, a 24 proc. do odbiorców z krajów UE. Dominuje sprzedaż cyfrowa, która odpowiada za 80 proc. przychodów studia.
798 mln - tyle wyniosły przychody spółki w 2015 roku . Rok później ukształtowały się one na poziomie 584 mln zł. W 2014 roku - bez "Wiedźmina 3" - przychody sięgnęły ledwie 96 mln zł.
13,4 mld - to giełdowa kapitalizacja CD Projektu. Jest on 13. największą spółką na polskiej giełdzie. Znajduje się także w najbardziej reprezentacyjnym indeksie GPW - indeksie WIG20.
Pozostałe:
93 punkty - na tyle w stupunktowej skali pecetową wersję "Wiedźmina 3" ocenił najpopularniejszy serwis agregujący oceny krytyków: Metacritic. Gra znalazła się na 18. miejscu w zestawieniu najlepszych gier wszech czasów.
Adam Torchała























































