Trzy lata "Wiedźmina 3". Liczby robią wrażenie

Niemal dokładnie trzy lata temu, 19 maja 2015 roku, miała miejsce premiera gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Gra odniosła ogromny sukces, który odmienił CD Projekt i spojrzenie na polską branżę gier. Z tej okazji zaktualizowaliśmy nasze zeszłoroczne zestawienie liczb, które pokazują skalę sukcesu tego projektu.

"Wiedźmin 3" pojawił się w sklepach 3 lata temu
"Wiedźmin 3" pojawił się w sklepach 3 lata temu (fot. http://thewitcher.com/witcher3/ / materiały dla mediów)

Sztuki:

2 - tyle dodatków powstało do trzeciej części gry. "Serca z Kamienia" światło dzienne ujrzało w październiku 2015 roku, "Krew i Wino" zaś w maju 2016 roku.

31 - tyle wynosi średnia wieku wśród pracowników CD Projekt RED.

109 - do tylu krajów trafiła pudełkowa wersja gry.

CD Projekt na świecie
CD Projekt na świecie (CD Project)

197 - z tylu krajów pochodzą gracze grający w "Gwinta" - karciankę online powstałą na bazie minigry z "Wiedźmina 3".

ponad 250 - tyle nagród za najlepszą grę roku otrzymał "Wiedźmin 3: Dziki Gon". To rekord w branży.

1,5 tys - tyle osób zaangażowanych było w produkcję gry.

1 mln - tyle sprzedano "Wiedźminów 3" na siedem dni przed premierą gry.

33 mln - łącznie tyle gier trylogii o Geralcie z Rivii sprzedał CD Projekt do końca 2017 roku. Tylko w ostatnim roku liczba ta wzrosła o 8 mln i to mimo faktu, że przecież od premiery ostatniego dodatku minęły już dwa lata.

Wiedźmińska rodzina CD Projektu w komplecie
Wiedźmińska rodzina CD Projektu w komplecie (CD Project)

Lata:

3,5 - tyle czasu zajęło stworzenie trzeciej części "Wiedźmina".

10,5 - tyle czasu minęło od premiery pierwszego "Wiedźmina". Gra ujrzała światło dzienne 26 października 2007 roku.

16 - tyle czasu minęło od kiedy w CD Projekcie zaczęły się pierwsze prace nad "Wiedźminem".

Złote:

6,21 - na tyle wyceniano jedną akcję CD Projektu na początku 2013 roku.

25 - na tyle wyceniano jedną akcję CD Projektu w momencie premiery "Wiedźmina 3".

139,6 - tyle akcje warte są dziś.

Droga ze spółki małej do giganta
Droga ze spółki małej do giganta (CD Project)

101 mln - tyle pieniędzy trafiło do akcjonariuszy w postaci pierwszej historycznej dywidendy CD Projektu. Jej wypłatę umożliwił właśnie sukces "Wiedźmina 3".

306 mln - tyle wyniósł budżet gry. Zawiera się w nim nie tylko proces produkcji, ale także i promocja.

Gdzie najlepiej sprzedawał się "Wiedźmin 3"?
Gdzie najlepiej sprzedawał się "Wiedźmin 3"? (CD Project)

342 mln - tyle wyniósł zysk netto spółki w 2015 roku (roku premiery gry). To najwyższa wartość w historii CD Projektu. Spółka na grze zarabiała także i w 2016 roku, gdy zysk netto ponownie przekroczył poziom ćwierć miliarda złotych (250,5 mln zł).

463 mln - tyle wyniosły przychody spółki w 2017 roku. Odpowiedzialna była za nie głównie seria "Wiedźmin". Lata mijają, a gry wciąż się sprzedają. Warto dodać, że w 2017 roku 95 proc. przychodów ze sprzedaży pochodziło z działalności eksportowej. 54 proc. sprzedaży realizowanej było do odbiorców w USA, a 24 proc. do odbiorców z krajów UE. Dominuje sprzedaż cyfrowa, która odpowiada za 80 proc. przychodów studia. 

Dystrybucja cyfrowa wypiera fizyczną
Dystrybucja cyfrowa wypiera fizyczną (CD Project)

798 mln - tyle wyniosły przychody spółki w 2015 roku . Rok później ukształtowały się one na poziomie 584 mln zł. W 2014 roku - bez "Wiedźmina 3" - przychody sięgnęły ledwie 96 mln zł.

13,4 mld - to giełdowa kapitalizacja CD Projektu. Jest on 13. największą spółką na polskiej giełdzie. Znajduje się także w najbardziej reprezentacyjnym indeksie GPW - indeksie WIG20.

Największe żniwa przynosiły kwartały z premierami
Największe żniwa przynosiły kwartały z premierami (CD Project)

Pozostałe:

93 punkty - na tyle w stupunktowej skali pecetową wersję "Wiedźmina 3" ocenił najpopularniejszy serwis agregujący oceny krytyków: Metacritic. Gra znalazła się na 18. miejscu w zestawieniu najlepszych gier wszech czasów. 

Adam Torchała

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
5 7 xiven

średnia wieku 31 lat = sukces

jak kończą pseudo biznesy tworzone przez 60 letnich komuchów to mówić nie trzeba

więcej młodych, nowocześnie myślących ludzi w biznesie i polityce!

! Odpowiedz
0 9 nostromo25

Trudno, zeby gre komputerowa AAA tworzyli ludzie o sredniej wieku 48.

! Odpowiedz
2 12 trollmaster

@bankierkomentuje - co, kupiło się Getback zamiast CD Projektu i tyłek piecze?
Akurat branża gier jest jedną z najbardziej odpornych na kryzys a sukces finansowy zależny jest tylko od tego, czy gra jest dobra i czy spodobała się graczom. Bez polityki, klęski urodzaju lub nieurodzaju, swinskiej górki, konieczności ratowania kopalń albo budowy elektrowni atomowej lub zwykłej, itd. itp.

Na resztę twojego komentarza szkoda mi czasu.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
11 4 bankierkomentuje

rosnace stopy procentowe i BESSA skoryguje ROGACZY bezdennie wierzacych w WIECZNIE rosnacy kurs CD Projekt.

jest tez taki pan Buczek ktory bezwglednie wierzyl w GetBack i wiecie chyba jak to sie skonczy bo juz w tej chwili jest nieciekwie.

2mld w PLECY a Quercus juz prawie nie utonal. Pan Buczek bezwzglednie wierzyl w GetBack a teraz posial zyski za ostatnie pare lat bo przejal obligacje GetBack poprzez Quercusa bo jakby nie przejal to fundusze ich przestalyby istniec jakby klienci zaczeli umarzac jednostki widzac zaglade.
Pan Buczek jak zwylke w rozowych okularach wierzyl w GetBack i polegl. Quercus zeby nie poleg z funduszami przejal obligacje GetBack i p. Buczek przewidywal ze kurs Quercusa straci 10-15% a stracil bodajze 40% wiec jak sie wszystko rozkreci z tym ze w zla strone to Quercus nie bedzie po tyle ile jest dzis tylko 60% nizej. Do tego dolozy sie bessa zza oceanu i co myslicie ze Quecus bedzie po 1zl chodzil. Ja WATPIE a jak bedzie to zobaczymy.

to ze CD Projekt nie wytrzyma cisnienia to juz dzis widac dlatego ze kiedy sa spadki na firmach produkujacych gry to nie sa 1% tylko 10-15% w sesje wiec w bessie kiedy potezne biznesy istniejace od dziesiatek czy setek lat tona po 15% to przewiduje ze branza produkujaca gry bedzie legla dzien w dzien po 10-15%. Tylko 4 takie sesje i nie ma polowy wartosci CD Projekt.

Ktos zgasi swiatlo i ktos powie sprawdzam.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
13 25 konik_garbusek

Firma produkująca gryu komputerowe w WIG20. To sporo mówi o polskim rynku giełdowym. Nie zrozumcie mnie źle, uwielbiam gry komputerowe, ale ... kurcze. No nic, grajmy dalej.

! Odpowiedz
0 13 matpoz1

EA w Usa czy Ubisoft w Francji to też jedne z większych spółek na tamtejszych giełdach, z tym że one wydają kilka takich wysokobudżetowych gier jak Wiedźmin w ciągu roku.

! Odpowiedz
1 7 dyr-pedro

"Gry video - jedyna branża, która ma się świetnie w tym kraju tylko dzięki temu, że państwo się w nią nie miesza" https://img7.demotywatoryfb.pl//uploads/201505/1432119950_5nqyto_600.jpg

! Odpowiedz
45 15 gerth

Dojdzie do 200zł a potem zjazd na 20zł.

! Odpowiedz
2 5 falcon18

Mało wiesz o rynku gier :) Warto kupić akcje przed cyberpunk 2077, wtedy ich wartość skoczy to bardzo wysokiego poziomu :)

! Odpowiedz
CDPROJEKT -1,65% 203,20
2018-08-17 17:04:40
WIG -1,34% 58 130,92
2018-08-17 17:05:00
WIG20 -1,96% 2 217,74
2018-08-17 17:15:00
WIG30 -1,61% 2 543,28
2018-08-17 17:05:00
MWIG40 0,04% 4 240,04
2018-08-17 17:05:00
DAX -0,22% 12 210,55
2018-08-17 17:35:00
NASDAQ 0,13% 7 816,33
2018-08-17 22:02:00
SP500 0,33% 2 850,13
2018-08-17 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl