Text (wcześniej LiveChat) szacuje, że na koniec września 2023 r. wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) grupy ze wszystkich produktów wyniosła 6,47 mln USD - podała spółka w komunikacie. Oznacza to wzrost o 31,8 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i brak zmiany w stosunku do stanu na 30 czerwca 2023 r.


Jak podano, obecnie spółka, uwzględniając uwagi audytora do raportu rocznego, prowadzi prace nad zmianą polityki rozpoznania przychodu. Z uwagi na to odstępuje od publikacji wstępnych szacunków dotyczących przychodów.
Jednocześnie, spółka ocenia, że przy zachowaniu dotyczasowej metodologii, wartość przychodów osiągniętych w II kwartale wyniosłaby ok. 19,88 mln USD wobec 15,47 mln USD w analogicznym kwartale poprzedniego roku i 20,16 mln USD w II kwartale bieżącego roku finansowego.
"Wzrost w skali roku jest efektem zarówno zwiększenia liczby klientów produktów spółki, jak również wzrostu wskaźnika ARPU (Averege Revenue Per User: średni miesięczny przychód przypadający na klienta) - napisano.
Jak wskazano, najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to: zmiana wskaźnika ARPU głównych produktów grupy - na koniec września 2023 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 156,7 USD wobec 158,2 USD na koniec czerwca 2023 r. i 120,7 USD przed rokiem, ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 126,6 USD na koniec września 2023 r. wobec 122,5 USD na koniec poprzedniego kwartału i 110,2 USD przed rokiem, ARPU produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 137,7 USD na koniec września 2023 r. wobec 126,0 USD na koniec poprzedniego kwartału i 108,3 USD przed rokiem;
Jako trend wpływający na osiągniety wynik wskazano także wzrost liczby klientów produktów grupy. Na koniec II kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.838, ChatBot 2.940, a HelpDesk 1.061. (PAP Biznes)
alk/ gor/