Tesco zapłaci 16,4 mln funtów grzywny

Tesco Bank został ukarany przez Urząd ds. Postępowania Finansowego (FCA) grzywną w wysokości 16,4 mln funtów za brak odpowiednich zabezpieczeń, co doprowadziło w listopadzie 2016 roku do ataku hakerskiego na konta klientów banku.

(fot. Jaap Arriens / ZUMA Press)

Początkowe szacunki podawały, że zagrożonych kont było aż 50 tys., jednak w późniejszym śledztwie FCA wykazano, że atak nie spowodował utraty danych klientów, którzy nie mogli zalogować się do swojej e-bankowości, a także dokonywać żadnych transakcji przez 48 godzin.

Bank został zobowiązany do zwrócenia 9 tys. klientom skradzionych 2,5 mln funtów, jednak regulator stwierdził, że to niewystarczające działania i nałożył dodatkowo karę w wysokości 16,4 mln funtów.

- Kara nałożona na Tesco Bank odzwierciedla fakt, że FCA nie ma żadnej tolerancji dla banków, które nie chronią klientów przed możliwym do przewidzenia ryzykiem - powiedział dyrektor ds. egzekwowania i nadzoru rynkowego FCA Mart Steward. Dodatkowo zaznaczył, że bank nie był odpowiednio przygotowany, by szybko i sprawnie odeprzeć atak hakerów.

Dzięki temu, że Tesco porozumiało się z FCA i zgodziło się na współpracę, nie będzie musiało płacić całości rekordowej grzywny, która wynosiła 33,56 mln funtów.

Jak powiedział dyrektor Tesco Bank Gerry Mallon: - Bardzo nam przykro z powodu tego, jaki wpływ miał ten atak na naszych klientów. Naszym priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo ich rachunków i w pełni akceptujemy zawiadomienie FCA. Znacznie poprawiliśmy nasze środki bezpieczeństwa, które zapewnią najwyższy poziom ochrony.

DU

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj