Brytyjska grupa supermarketów Tesco poinformowała w czwartek rano, że za 819 milionów złotych sprzedaje swój polski oddział i zamierza skoncentrować się na innych rynkach w regionie Europy Środkowej - w Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji.


W wydanym oświadczeniu Tesco wskazało, że ma silniejszą pozycję rynkową i lepsze perspektywy wzrostu w trzech pozostałych krajach. Nabywcą jej 301 sklepów w Polsce jest Salling Group A/S.
Jak podano, całkowita wartość przedsiębiorstwa ustalona w ramach transakcji wynosi 900 mln zł, a łączne wpływy netto mają wynieść około 819 mln zł, w gotówce.
Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w bieżącym roku finansowym, a wpływy ze sprzedaży zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne.
"Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym Netto Polska, prezes Janusz Stroka.
„Widzieliśmy znaczącą poprawę wyników naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal dostrzegamy wyzwania rynkowe w Polsce. Ta transakcja pozwoli nam skoncentrować się w regionie na działalności w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową i możliwości wzrostu oraz osiągamy marże i wyniki finansowe, które stanowią wartość dla Grupy" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Grupy Tesco Dave Lewis.
Salling Group jest właścicielem sieci sklepów Netto. Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 r. w Szczecinie. Firma ma obecnie ponad 383 sklepów i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5 tys. osób. (PAP Biznes)






















































